Style - Design, joka puhuttelee

Pohjoismaiden suurin kylpyhuonetoimittaja lanseeraa täysin uuden muotokielen. Svedbergs Style poikkeaa kaikesta markkinoilla olevasta. Se on ensiesittelyssä Tukholman huonekalumessuilla helmikuussa.

Stylen design eroaa täysin muista kalusteista pohjoismaisilla markkinoilla. Toisten mielestä sen muotoilu on ottanut parhaat palat kultaisen 60-luvun designista. Toisille taas se esittelee tulevaisuuden tyyliä pyöristettyine kulmineen, ilmeikkäine tukijalkoineen ja värivalintoineen – valkoinen, harmaa petsi ja tiikki.

- Stylen vahvuus on, että se puhuttelee monia eri makuja – retroa rakastavista aina modernin nimeen vannoviin. Kylpyhuoneen luonnetta on helppo muuttaa lisäämällä tai poistamalla alaosan erottuva tukijalka, sanoo tuotekehittäjä Fredrik Jönsson Svedbergsiltä.

Svedbergs on designtoimija, joka jo 1960-luvulta lähtien on käyttänyt niin omia kuin myös freelancer muotoilijoita. Style on täysin Svedbergsin oman kehitystyön tulosta. Yksi yrityksen suuria vahvuuksia on nimittäin oma tuotekehitys ja tuotanto Ruotsissa.

- Koska meillä on täysi kontrolli koko valmistusprosessista, uskallamme kokeilla erilaisia ratkaisuja saavuttaaksemme parhaan mahdollisen tuloksen niin muotoilussa kuin myös toiminnoissa. Stylen hintataso yllättää varmasti monet. Saat koko paketin – designin, toiminnot ja laadun hyvään hintaan, sanoo Svedbergsin myynti- ja markkinointipäällikkö Stefan Svensson.

Lisätietoa saat:
Kati Ala-Renko, markkinointikoordinaattori, puh +358 9 584 10 303

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• kylpyhuonekalusteet
  • kylpyhuoneelle
  • kylpyhuone

Svedbergs aloitti vuonna 1920 metalliverstaana ja siirtyi peilikaappien valmistukseen vuonna 1962. Seitsemänkymmentäluvulla alkoi kylpyhuonekalusteiden valmistus ja kahdeksankymmentäluvulla tämän päivän suuntaus – kehittää, valmistaa ja markkinoida täydellistä kylpyhuonetta omalla tuotemerkillä Svedbergs. Yritys on Pohjoismaiden johtava kylpyhuonekalusteiden valmistaja. Svedbergs kehittää jatkuvasti tuotteitaan kuluttajien kylpyhuonetarpeita vastaaviksi. Emoyhtiö Svedbergs i Dalstorp AB sijaitsee Dalstorpissa, Västergötlannissa, missä suurin osa tuotannosta tapahtuu.