Jokainen kohtaaminen on hieno mahdollisuus

Jokainen kohtaaminen on hieno mahdollisuus

Sydänliiton 60-vuotisjuhlat ovat tarjonneet mainion syyn pohtia pitkin maata Sydänliiton tulevaisuutta. Kiitos hienoista tähän astisista keskusteluista ja jo etukäteen kiitos vielä tulevista kohtaamisista.

Kenttäväki, liiton puheenjohtajat ja koko hallitus, työntekijät ja piirien luottamushenkilöt ovat nostaneet esiin kaksi maanläheistä kysymystä yli muiden. Olette viisasti kysyneet millaisin yhteistyö- ja tukikuvion onnistumme avittamaan pienempiä yhdistyksiämme ja piirejämme? Ja toisaalta mitä uusia ideoita tarvitsemme kasvaaksemme urbaaneissa ja ehkä lyhytjänteisimmissä ympäristöissä, joissa ihmiset innostuvat milloin mistäkin pop up-tempauksesta tai netti-ilmiöstä. Ilokseni olette myös järjestäin korostaneet, että näihin haasteisiin vastaaminen ei ole joko tai vaan sekä että.

Joitakin vastauksiakin on jo hahmottumassa. Tulemme osana Sydänliiton strategiatyötä kysymään liiton jäseniltä ja tilaisuuksissa kävijöiltä sekä ideoita että palautetta nykyisistä toimintatavoistamme. Tulemme kysymään myös mm. siitä, oletteko kanssamme samaa siitä, että viime vuoden Sydänviikolle rakennettu terveyden kolmiottelu on syytä ottaa pysyväksi työkaluksi tehdä terveysneuvontaa ja kohdata ihmisiä. Mitä kaikkea tulemme teiltä kyselemään, selviää lopullisesti vasta sitten, kun olemme voineet kysyä sydänliiton syykokouksen valitsemalta uudelta liiton puheenjohtajaltakin, mitkä kysymykset ovat hänelle sydäntyön tulevaisuuden kannalta tärkeitä kysyä.

Uskon, että tulevaisuutemme avainkysymys on, miten me onnistumme jatkossakin kohtaamaan ihmisiä arjessa, tilaisuuksissa, verkossa ja julkisuuden kautta. Ja sen jälkeen ehkä hieman uudenlaisena jatkokysymyksenä on syytä miettiä, miten käyttäisimme näitä kohtaamisia nykyistä paremmin pysyvämmän kontaktin luomiseen. Kohtaamisissa on aina mahdollisuus viedä sydänviestiä eteenpäin. Ja kohtaamisessa on aina mahdollisuus saada uusi jäsen, tukija tai yhteistyökumppani. Esimerkiksi terveyden kolmiottelussa tulee mielestäni jatkossa terveysneuvonnan ohella tarjota rehdisti ja päättäväisesti jäseneksi tai tukijaksi ryhtymistä.

Rehtiys ja päättäväisyys olkoot perusarvojamme laajemminkin jäsenten ja tukijoiden hankinnassa. Siksi haluan vielä näin juhlavuoden syysarpajaisten käynnistyttyä kerrata, että sydänliiton juhlakokous päätti poikkeuksellisesti suunnata tämän kertaisen juhla-arpapostituksen kaikille niille jäsenille, jotka eivät ole kieltäneet suoramarkkinointia. Jatkossa lähetämme taas arpajaispostia tuttuun tapaan vain niille, jotka ovat ns. lahjoittajareksiterissämme, jonne pääsee siksi että on aiemmin lahjoittanut meille rahaa tai osallistunut arpajaisiin.

Jos haluat tästä rekisteristä pois tai jos haluat kieltää suoramarkkinoinnin,ilmoita siitä puhelimitse 09 752 7521 tai sähköpostilla tiedotus@sydanliitto.fi. Poistamiseen tarvitsemme nimen ja osoitteen.

Jos taas haluat juhlavuoden kunniaksi lahjoittaa sydäntyöhön, voit antaa tukesi esim. soittamalla keräysnumeroon 0600 16111 (10,26 € + pvm), lähettämällä lahjoitusviestin (5E SYDÄN, 10E SYDÄN tai 20E SYDÄN) numeroon 16303 tai tekemällä lahjoituksen verkossa www.sydan.fi/lahjoitus.

Hyviä sydänkohtaamisia!

Tuija Brax