​Pekka Puskasta Sydänliiton kunniapuheenjohtaja

​Pekka Puskasta Sydänliiton kunniapuheenjohtaja

Sydänliiton kunniajäseneksi kutsutut Kaisu Rintala, Ilkka Pehkonen, Vesa Korpelainen ja Esko Parviainen liiton 60-vuotisjuhlakokouksessa. Taito Pekkarinen ja kunniapuheenjohtajaksi kutsuttu Pekka Puska eivät päässeet paikalle. Kuva Teemu Muhli.

Professori Pekka Puska kutsuttiin kunniapuheenjohtajaksi Sydänliiton 60-vuotisjuhlakokouksessa 27.5. Helsingissä. Kunniajäseniksi kutsuttiin terveydenhuoltoneuvos Vesa Korpelainen, varatuomari Esko Parviainen, KTM Ilkka Pehkonen, lääkintöneuvos Taito Pekkarinen ja esh Kaisu Rintala.

Kunniapuheenjohtajaksi valittu professori Puska on toiminut puheenjohtajana sekä Suomen Sydänliitossa että Maailman sydänjärjestössä.

Kunniajäsenistä Vesa Korpelainen on toiminut sydänjärjestössä sekä luottamustoimissa, mm. Sydänliiton ja Sydänsäätiön hallituksissa että Pohjois-Karjalan Sydänpiirin pitkäaikaisena toiminnanjohtajana. Korpelainen on Pohjois-Karjalan Kansanterveyden keskuksen toiminnanjohtaja.

Esko Parviainen on toiminut useissa sydänjärjestöjen luottamustoimissa 1980-luvulta lähtien, mm. liiton varapuheenjohtajana. Parviainen on keväällä perustetun Etelä-Suomen Sydänpiirin puheenjohtaja.

Ilkka Pehkonen on toiminut sydänjärjestöjen luottamustoimissa sekä alueellisesti että valtakunnallisesti, mm. Hämeenmaan Sydänpiirin pitkäaikaisena taloudenhoitajana ja Sydänliiton hallituksen jäsenenä 1990- ja 2000-luvuilla.

Taito Pekkarinen on toiminut sekä Sydänliiton ylilääkärinä että luottamustoimissa Sydänliiton hallituksen jäsenenä ja varapuheenjohtajana ja Helsingin Sydänpiirin hallituksessa ja myös piirin puheenjohtajana.

Kaisu Rintala on toiminut Sydänliiton hallituksen jäsenenä ja mm. järjestötoimikunnan puheenjohtajana sekä Etelä-Pohjanmaan Sydänpiirin puheenjohtajana ja Seinäjoen seudun sydänyhdistyksen puheenjohtajana.

Sydänliiton kunniajäseninä ovat nyt kutsuttujen lisäksi dosentti Matti Arstila, kanslianeuvos Seppo Pekonen, professori Kalevi Pyörälä, professori Matti Romo, professori Pentti Siltanen ja kaupunkineuvos Raimo Yli-Uotila. Myös professori Jussi Huttunen on Sydänliiton kunniapuheenjohtaja.