​Pieni ele -keräys sai 1,4 miljoonaa euroa lahjoituksia

​Pieni ele -keräys sai 1,4 miljoonaa euroa lahjoituksia

Pieni ele -keräyksen toimihenkilöt olivat valmistautuneet uimaan vuorokauden, jos kahden miljoonan euron keräystavoite olisi toteutunut.

Kotimaisen vammais- ja terveystyön hyväksi tehtävä Pieni ele -keräys sai 1,4 miljoonaa euroa lahjoituksia. Pieni ele järjestettiin huhtikuussa eduskuntavaalien äänestyspaikoilla ympäri Suomen.

Keräys järjestetään 18 vammais- ja terveysjärjestön yhteistyönä. Sydänliitto jäsenjärjestöineen on mukana yhteistyössä. Lahjoitusten avulla järjestöt paikallisyhdistyksineen helpottavat vammaisten ja pitkäaikaissairaiden ihmisten arkipäivää. Keräystuotolla saadaan esimerkiksi neuvontaa, apuvälineitä, vertaistukitoimintaa ja virkistystä. Puolet kunkin kunnan lipaskeräyksen tuotosta käytetään paikallisten vammais- ja terveysyhdistysten toimintaan ja toinen puolikas valtakunnalliseen työhön.

- Sydämellinen kiitos lahjoittajille ja tuhansille vapaaehtoisille lipaskerääjille vammais- ja terveystyön tukemisesta, kiittää projektipäällikkö Elina Ranta.

Seuraava Pieni ele -lipaskeräys järjestetään kuntavaalien äänestyspaikoilla vuonna 2017.