​Pitkäaikaissairaiden sosiaaliturvatieto päivitetty

​Pitkäaikaissairaiden sosiaaliturvatieto päivitetty

Pitkäaikaissairaiden sosiaaliturvaopas on saanut uudet verkkosivut, jotka löytyvät vanhasta osoitteesta www.sosiaaliturvaopas.fi. Verkkosivuille on koottu laajasti pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden yhteinen sosiaaliturva. Oppaan on koonnut viisitoista kansanterveys-, potilas- ja vammaisjärjestöä.

Tavoitteena on sosiaaliturvan hyödyntäminen ja tunnetuksi tekeminen. Opas on tarkoitettu järjestöjen työntekijöille jäsenten ohjausta ja neuvontaa varten. Oppaasta hyötyvät myös kansalaiset ja se on sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöiden käytettävissä.

Julkaisun kirjoittaneen työryhmän jäsenet edustavat 15 järjestöä: Hengitysliitto, Invalidiliitto, Kehitysvammaisten Tukiliitto, Mielenterveyden Keskusliitto, Munuais- ja maksaliitto, Näkövammaisten Keskusliitto, Psoriasisliitto, Suomen CP-liitto, Suomen Diabetesliitto, Suomen Neuroliitto, Suomen Nivelyhdistys, Suomen Reumaliitto, Suomen Sydänliitto ja Suomen Syöpäpotilaat sekä uutena järjestönä Eläkkeensaajien Keskusliitto.

Kuva Suomen Sydänliitto/Jarno Hämäläinen