Sydänviikon 6.-13.4. teemana Arkisirkus

Lehdistötiedote   •   Maalis 12, 2014 10:27 EET

Valtakunnallista Sydänviikkoa vietetään 6.–13.4.2014. Tänä vuonna viikon teema on Arkisirkus ja pääkohderyhmänä kouluikäiset lapset perheineen. Jokaisella perheellä on oma tapansa pyörittää arjen sirkusta. Sydänviikolla innostamme heitä löytämään toimivia valintoja arkielämäänsä.

Neuvokas perhe on Suomen Sydänliiton kehittämä menetelmä hyvien terveystottumusten edistämiseen. Sydänviikolla Neuvokas perhe hyppää neuvolasta ja kouluterveydenhuollosta mukaan arjen sirkukseen. Jokaisella perheellä on vahvuuksia, joihin tukeutua arjen haasteissa.

Sydänjärjestöt nostavat Sydänviikolla perheiden terveet elintavat esille myönteisesti ja kannustavasti. Sydänyhdistykset ympäri Suomen järjestävät toimintaviikolla muun muassa Neuvokas perhe -suunnistuksia, koko perheen sydänkävelyjä, Sydänmerkki-kauppatapahtumia ja koulutapahtumia. Yli kolmannes Suomen noin 2500 peruskoulusta on tilannut Sydänviikon aineistoa käyttöönsä.

Sydänviikkoa toteuttavat Sydänliiton 235 paikallisyhdistystä ja 17 piirijärjestöä. Sydänviikko on Suomessa pisimpään toteutettu terveyden teemaviikko ja sydänyhteisön toimintavuoden kohokohta. Kumppaneina ovat tänä vuonna Hammaslääkäriliitto ja Apteekkariliitto.

Sydänliitto on noin 80 000 jäsenen sydänyhteisö, joka on järjestäytynyt 235 paikalliseen sydänyhdistykseen, 17 alueelliseen sydänpiiriin ja kolmeen valtakunnalliseen järjestöön (Sydänlapset ja -aikuiset ry, Sydän- ja keuhkosiirrokkaat SYKE ry ja Karpatiat ry).

Kommentit (0)