Suomen Syöpäyhdistys luopuu lääkäriasemastaan Helsingissä

Suomen Syöpäyhdistys luopuu Bulevardin Erikoislääkärit – Syöpäjärjestöjen poliklinikka -lääkäriasemasta Helsingissä vuoden 2011 loppuun mennessä. Asemalla työskennelleet lääkärit siirtyvät suurelta osin Klinikka 22 -lääkäriasemalle.

Seulontasopimuksien osalta neuvotellaan kuntien kanssa toiminnan jatkumisesta. Suuri osa lääkäriaseman työntekijöistä jatkaa uusien työnantajien palveluksessa.

Suomen Syöpäyhdistyksen lääkäriaseman toiminta käynnistyi aikana, jolloin syöpäpotilaiden hoitoon pääsy oli vaikeaa ja syöpäsairauksien ehkäisy ja varhaistoteaminen oli Suomessa alkutekijöissään. Nykyisin tilanne on toinen, joten Suomen Syöpäyhdistys katsoo, että syövän varhaistoteaminen ja hoito soveltuvat paremmin julkisen terveydenhuollon osaksi. Niille potilaille, jotka haluavat käyttää yksityislääkäripalveluja, löytyy pääkaupunkiseudulta tarjontaa myös syöpätautien osalta.

Lisätiedot:Syöpäjärjestöjen pääsihteeri Harri Vertio, puh. 09 1353 3210, gsm 050 567 7558, harri.vertio@cancer.fi

• Terveys, sairaanhoito, lääketiede

Satu Lipponen