Tiedote -

​Oululainen Taitonetti.fi Suomen suurin käytettyjen tietokoneiden verkkokauppa - käytettyjen tietokoneiden myynti vahvassa kasvussa

Taitonetti Oy:n myynti on ollut viimeiset vuodet kovassa nousukiidossa. Liikevaihto on kasvanut viimeiset neljä vuotta noin 30 - 40 % edelliseen vuoteen nähden ja se ylittää 40 %:n rajan kuluvalla tilikaudella edelliseen tilikauteen verrattuna. Viimeisen puolen vuoden aikana kasvua on tapahtunut verkkokaupassa joinakin kuukausina jopa 100 % edelliseen vuoteen verrattuna. Taitonetti Oy:n liikevaihto ylittää kesäkuun lopussa päättyvällä tilikaudella 2miljoonaa euroa ja Taitonetti.fi on nyt Suomen suurin käytettyihin tietokoneisiin erikoistunut verkkokauppa.

Taitonetti Oy:n perustaja ja omistaja Mikko Veijola uskoo Taitonetin hyvän maineen kantavan satoa myös jatkossa, vaikka kesä ei perinteisesti olekaan tietokoneiden myynnille otollisinta aikaa. Veijola uskoo käytettyjen tietokoneiden myynnin kasvun johtuvan ihmisten kulutustottumusten muutoksesta. Veijolan mukaan on nähtävissä, että ihmiset ovat yhä enemmän ekologisesti valveutuneita ja haluavat järkevän hintaisia käytettyjä laatutietokoneita uusien ”kertakäyttöisten” markettikoneiden sijasta.

Veijola pohtii, että toinen syy käytettyjen tietokoneiden menekin kasvuun voi selittyä kuluttajien halulla ostaa edullisia tietokoneita. Monella on hankittuna kallis älypuhelin ja tablettitietokone eikä perinteisiin tietokoneisiin haluta sijoittaa enää niin paljoa, koska älylaitteilla voi hoitaa useimpia perinteisen tietokoneen tehtäviä. Toisaalta Taitonetti on pystynyt luomaan kysyntää myös kalliimmassa hintaluokassa. Se tarjoaa pelikoneiden hankkijoille edullisempia ratkaisuja virittämällä käytettyjä tehokkaita yrityspöytäkoneita uusilla pelinäytönohjaimilla.

Yritysasiakkaat ovat löytäneet Taitonetin palvelut alusta asti erittäin hyvin. Yritykset hakevat luotettavuutta ja tehokkaita koneita raskaampaan käyttöön. Käytetyt koneetkin saadaan pienellä virittämisellä palvelemaan erinomaisesti yritysasiakkaiden tarpeita.

Taitonetin kasvun perustana on Veijolan mukaan pitkäjänteinen toiminta tyytyväisten asiakassuhteiden rakentamiseksi. Taitonetti panostaa luotettaviin tuotteisiin, hyvään asiakaspalveluun ja nopeaan toimitukseen. Markkinoinnissa Taitonetti pyrkii olemaan askeleen edellä kilpailijoita ja panostamaan nykyaikaisiin digitaalisiin markkinointikeinoihin. Iso kiitos kuuluu totta kai myös koko henkilökunnalle.

Myös tulevaisuus näyttää erittäin valoisalta. Viime syksynä Taitonetti avasi verkkokaupan Ruotsiin Bytdator.se-nimellä. Taitonetti odottaa saavansa jalansijan myös naapurimaan käytettyjen tietokoneiden markkinoilta. Keväällä toteutettu iso verkkokauppauudistus mahdollistaa jatkossa myös uusien maiden valtauksen ja kasvun jatkumisen yhä laajemmalla asiakasverkostolla.

• liikevaihto
  • kasvu
  • ekologisuus
  • yrittäminen
  • verkkokauppa
  • kierrätys

Taitonetti Oy on oululainen käytettyjen yritystietokoneiden myyntiin erikoistunut yritys. Taitonetin tuotteet ovat leasing-käytöstä poistuneita yritystietokoneita, jotka on huollettu Taitonetissä ennen myyntiä. Taitonetillä on kivijalkamyymälä Oulun keskustassa sekä verkkokauppa Taitonetti.fi ja se myy käytettyjä tietokoneita myös Ruotsiin www.bytdator.se-verkkosivun kautta. Taitonetti työllistää tällä hetkellä 12 vakituista työntekijää, joiden lisäksi se kouluttaa vuosittain noin 20 TET-harjoittelijaa, noin 10 ammatillista harjoittelijaa ja 12 kesätyöntekijää.