Tärkeää: Muutoksia Suomi.fi-valtuuksien kehitysaikatauluihin – vaikutuksia myös KELAn Katso-tunnuksien käyttöön

Uutinen   •   Syys 09, 2019 12:05 EEST

Tiedotimme 27.8.2019 Suomi.fi-valtuuksien kehitysaikatauluista. Nyt näihin aikatauluihin on tullut muutoksia. Muutosten seurauksena myös KELA jatkaa Katson käyttöä vuoden 2020 puolelle.

Suomi.fi-valtuuksien käyttö yhdistyksissä viivästyy 2020 puolelle

Suomi.fi-valtuuksien käytön aloitus siirtyy vuoden 2020 puolelle. Tämän hetkinen tavoite on tammikuu 2020. Muistakaa kuitenkin kehottaa asiakkaitanne päivittämään vastuuhenkilötietonsa kuntoon yhdistysrekisterissä – lisätietoja saa PRH:n sivuilta.

Valtuutusoikeuden luonti Verohallinnon toimipisteissä viivästyy

Palvelu, jossa verotoimiston virkailija voi antaa organisaation henkilölle valtuutusoikeuden, viivästyy nykyisen tiedon mukaan helmikuulle 2020. Tällä toiminnolla siis ratkaistaan niiden organisaatioiden valtuuttaminen, joiden nimenkirjoittajatietoa ei saada tarkistettua rekistereistä automaattisesti. Näitä ovat kunnat, seurakunnat, oppilaitokset, säätiöt, elinkeinoyhtymät, kuolinpesät, tiekunnat ja yhteismetsät.

Myös useamman nimenkirjoittajan yhtiöiden valtuutusmahdollisuus siirtyy eteenpäin marraskuulle 2019.

Kelan Suomi.fi-valtuuksien käyttöönotto siirtyy vuodelle 2020

Suomi.fi-toiminnallisuuksien viivästymisen johdosta KELA joutuu kumoamaan päätöksensä, jonka mukaan Katson käyttö KELAn palveluissa päättyy 2019 lopussa. Tämän hetkisen tiedon mukaan siirtyminen Suomi.fi-valtuuksiin tulee tapahtumaan kevään 2020 aikana. Aikataulun muutos koskee työnantajan tekemiä palkanmaksuun liittyviä hakemuksia, työterveyshuollon vuosihakemusten osalta käyttöönotto on suunnitellusti 1.1.2020.

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.