Tilitoimistoala kasvaa muita aloja nopeammin

Uutinen   •   Maalis 28, 2019 12:07 EET

Tilastokeskuksen tänään julkaiseman datan perusteella kirjanpito- ja tilinpäätöspalveluiden liikevaihto kasvoi vuonna 2018 yhteensä 6,5%, ylittäen jo miljardi euroa!

Kasvu oli edellisvuotista runsaampaa, sillä vuonna 2017 toimialan liikevaihto kasvoi 3,1 prosenttia. Vuonna 2018 toimialan liikevaihdon kasvu kiihtyi varsinkin loppuvuotta kohden. Kasvu kiihtyi 9,7 prosenttiin vuoden viimeisellä neljänneksellä.

Tilitoimistoala koetaan kiinnostavana

Tällä viikolla tilitoimistoalalla on tehty yritysjärjestelyitä ja uusia sijoituksia yhteensä yli kymmenellä miljoonalla eurolla, kun Rantalainen osti Suomen Talouspalvelut ja Aallon Groupilla on käynnissä listautumisanti.

Havaintojemme mukaan ala koetaan kiinnostavana myös työntekijöiden mielestä. Digitalisaatio nähdään ennen kaikkea mahdollisuutena ja työnantajat panostavat alan asiantuntijoiden kouluttamiseen, joka mahdollistaa paremman asiakaskokemuksen. Analyysimme mukaan tämä näkyy laskutuksessa ja työntekijöiden kompensaation kehittymisenä. Julkaisemme tekemämme uratutkimuksen aiheeseen liittyen maanantaina 1.4.2019.

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.