Tulevaisuus tehdään yhdessä

Health Awards & Foresight Forum 2017 on vahvan yhteistyön tulos

Tamro haluaa nostaa esille suomalaisia terveystekoja ja -innovaatioita yhdessä muiden terveysalan toimijoiden kanssa. Yhteistyönä rakennetussa Health Awards -kilpailussa jaetaan 26.1. palkinnot Vuoden Terveysteolle ja Vuoden Terveysinnovaatiolle.

Health Awards -kilpailun ja Foresight Forum -seminaarin järjestelyissä on alusta pitäen kuunneltu yhteistyökumppanien näkemyksiä. Seminaarista on tullut merkittävä keskustelufoorumi, johon on saatu mukaan myös poliittisia päättäjiä ja viranomaisia.

Kilpailun tuomaristoon haluttiin vaikutusvaltaisia jäseniä, jotka edustavat laajasti terveysalaa potilasjärjestöistä tutkimussektoriin ja lääketeollisuuteen.

– Terveys- ja hyvinvointialalla on valtava potentiaali, ja tämä on mahdollista saada kukoistamaan vain yhteistyöllä. Tamrolla on kasvuyrityksenä laajeneva rooli ja näköala moneen suuntaan. Meillä on halu toimia yhdistävänä linkkinä, avata tulevaisuuden näkymiä ja edistää keskustelua, kertoo Tamron toimitusjohtaja Kai Kaasalainen.

Kovatasoinen kilpailu

Kilpailun kaksi kategoriaa ja siten kaksi palkintoa on koettu sopivaksi määräksi Suomen kokoisessa maassa. Terveysalalla ei meillä jaeta muita vastaavia palkintoja. Health Awardsin 5 000 euron palkinto on rahallisesti merkittävä summa voittajille.

Tämänkertaiseen kilpailuun tuli kymmeniä ehdotuksia. Kaasalainen pitää kilpailun tasoa kovana ja osallistujien määrää hyvänä. Laaja kiinnostus osoitti, että tieto kilpailusta on levinnyt hyvin yhteistyötahojen ja kilpailun nettisivujen kautta.

– Tietysti olemme tehneet myös valtavasti työtä kilpailun ja seminaarin eteen, hän myöntää.

Kaasalainen uskoo, että kaikki finalistit tulevat saamaan kilpailusta näkyvyyttä ja potkua toimintaansa. Hakijoiden joukossa oli monia muitakin helmiä, jotka olisivat ansainneet päästä esille.

www.heatlhawards.fi

• health awards 2017