Tamro ja Takeda jatkavat kumppanuuttaan lääkejakelussa

Suomen johtava lääkkeiden jakelija ja terveysalan yhdistäjä Tamro sekä tutkimukseen ja tuotekehitykseen panostava lääkeyhtiö Takeda jatkavat pitkäaikaista kumppanuuttaan. Yritykset ovat sopineet monivuotisesta yhteistyön jatkosta, joka kattaa Takedan resepti- ja itsehoitolääkkeiden varastoinnin ja jakelun apteekkeihin sekä sairaala-apteekkeihin Suomessa.

”Olemme sitoutuneet kehittämään parempaa terveyttä innovaatioiden ja tutkimustoiminnan avulla. Laadukas ja kaikissa tilanteissa luotettava lääkkeiden toimitusketju on äärimmäisen tärkeä potilaan hyvän hoidon toteutumiseksi”, kertoo Takedan toimitusjohtaja Matthew Iles yhteistyön perusteista.

Takeda on globaalisti toimiva lääkeyritys, joka keskittyy erityisesti tulehduksellisten suolisto- ja syöpäsairauksien lääkehoidon kehittämiseen. Yritys panostaa laaja-alaiseen tutkimukseen ja tuotekehitykseen noin 20% liikevaihdostaan.

”Yhteinen tavoitteemme on tukea suomalaista lääkehuoltoa niin itsehoitolääkkeiden kuin vaativien sairauksien hoitoon tarkoitettujen lääkkeiden luotettavalla jakelulla apteekeille ja sairaaloihin. Lääkealan toimijoita yhdistävässä roolissamme tarjoamme lääkeyhtiölle tukeamme monipuolisesti. Olemme Takedan kanssa yhteisessä rintamassa varmistamassa muun muassa syöpäsairauksien lääkehoitoa”, tiivistää Tamron toimitusjohtaja Kai Kaasalainen.

Kai Kaasalainen, toimitusjohtaja, kai.kaasalainen@tamro.com puh. 040 589 8246
Matthew Iles, toimitusjohtaja, matthew.iles@takeda.com puh. 040 7500 225