TCS ja Nordean startup-kiihdyttämö synnyttävät finanssiteknologian innovaatioita

• TCS tuo pankki- ja finanssialan asiantuntemuksensa Pohjoismaiden suurimman startup-kehitysohjelman käyttöön
  • Nordea saa käyttöönsä TCS:n COIN-innovaatioverkoston osaamisen

IT-palvelutalo Tata Consultancy Services (TCS) on aloittanut yhteistyön Pohjoismaiden suurimman finanssikonsernin Nordean kanssa osana finanssiteknologian startup-yrityksille suunnattua Nordea Startup Accelerator -kehitysohjelmaa.

Intensiivinen 12-viikkoinen ohjelma on tarkoitettu nopeuttamaan finanssiteknologiayritysten kasvua. Nordea Startup Accelerator on Pohjoismaiden laajin startup-kiihdyttämö, joka tarjoaa aloitteleville yrityksille ainutlaatuisen tilaisuuden tehdä yhteistyötä yrittäjien, kansainvälisten teknologia-asiantuntijoiden, Nordean ammattilaisten ja merkittävien päätöksentekijöiden kanssa. Nordea toteuttaa ohjelman yhdessä Nestholma Venture Accelerator -yrityskiihdyttämön kanssa.

TCS:n digitaalisesta transformaatiosta Pohjoismaissa vastaava johtaja Tommi Mäkinen sanoo: ”On hienoa päästä sparraamaan innovatiivisia startupeja yhdessä Nordean kanssa. Pohjolassa on elinvoimainen finanssiteknologiasektori, ja Nordean startup-kiihdyttämö vauhdittaa konkreettisesti alan kasvua. Olemme TCS:llä kehittäneet startupien kanssa innovaatioita ja räätälöityjä ratkaisuja asiakkaillemme jo pitkään. Siksi on mahtavaa, että voimme tuoda asiantuntemuksemme mukaan myös tähän ohjelmaan, ja että pääsemme työskentelemään Pohjolan lupaavimpien kasvuyritysten ja uusien teknologioiden kanssa”.

TCS tuo kiihdyttämöön mukaan kattavan kokemuksensa omasta Co-Innovation Network (COIN) -verkostostaan ja yhteistyöstään suuryritysasiakkaiden kanssa. Startupit saavat oppia viimeisimmistä teknologiatrendeistä, asiakkaiden toiveista ja toimialan parhaista käytännöistä. TCS:n johtoon kuuluvat asiantuntijat valmentavat Nordea Startup Accelerator -ohjelmaan osallistuvia yrittäjiä ja tiimejä teknologiaan sekä liiketoimintaan liittyvistä aiheista.

TCS:n COIN on maailmanlaajuinen verkosto, joka yhdistää kasvuyritykset, pääomasijoittajat, strategiset kumppanit, yliopistomaailman, julkishallinnon, etujärjestöt, asiakkaat ja TCS:n asiantuntijat. Sen toiminta perustuu eri puolilla maailmaa järjestettäviin TCS Innovation Labs -tilaisuuksiin, jotka tarjoavat näkymän kehitteillä oleviin teknologioihin sekä ympäristön, jossa tutkia disruptiivisisia IT-innovaatioita.

”Yhteistyömme maailman suurimpiin kuuluvan IT-konsultointiyrityksen kanssa laajentaa ohjelmaan osallistuvien startupien mahdollisuuksia esimerkiksi tarjoamalla kansainvälisiä vertailukohtia teknologisesta innovaatiosta. Mielestäni tämä yhteistyö on ainutlaatuinen tilaisuus startup-yhteisölle ja se tekee Nordean kiihdyttämöstä vieläkin houkuttelevamman kasvuyrityksille”, sanoo Nordean Head of Experimentation and Learning Jan Sirich.

Nordea Startup Accelerator kutsuu tämän vuoden elokuussa 50 lupaavinta kasvuyritystä valmennus- ja valintaviikolle Osloon. Noin puolet näistä yrityksistä saa myös mahdollisuuden osallistua Nordean, Nestholman ja TCS:n innovatiivisiin projekteihin syys-joulukuussa Helsingissä ja Tukholmassa.

Listätietoja:

Jirimiko Oranen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Pohjoismaat
jirimiko.oranen@tcs.com

TCS Nordic

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991 ja investoinut markkina-alueeseen asiakkaidensa eduksi. Yhtiö palvelee johtavia pohjoismaisia yrityksiä noin yhdeksäntuhannen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja yhtiön globaalissa toimitusverkostossa työskentelevän ammattilaisen voimin. TCS on kolminkertaistanut liikevaihtonsa Pohjoismaissa vuodesta 2010 ja lisännyt merkittävästi paikallisten työntekijöidensä määrää. Yhtiö on voittanut pohjoismaisen asiakastyytyväisyystutkimuksen seitsemänä viime vuonna (KPMG sekä Whitelane Research/PA Consulting). TCS:n asiakkaita ovat monet johtavat pohjoismaiset yritykset, kuten Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS ja DNB. Vuonna 2016 Top Employer -instituutti myönsi TCS:lle parhaan eurooppalaisen työnantajan tunnustuksen jo neljännen kerran peräkkäin. Pohjoismaista Ruotsi, Tanska ja Norja kuuluivat markkinoihin, joilla TCS saavutti kärkipaikan.

Tata Consultancy Services tarjoaa IT-palveluja, konsultointia ja liiketoiminnan ratkaisuja. Yhtiö tuottaa globaaleille yrityksille tuloksia ja toimitusvarmuutta, johon mikään muu yritys ei yllä. TCS tarjoaa asiakkailleen konsultointiin perustuvia IT-, BPS-, infrastruktuuri-, suunnittelu- sekä testaus- ja laadunvarmistuspalveluja. Toimitusvarmuuden taustalla on yhtiön ainutlaatuinen Global Network Delivery Model™ -malli. TCS on osa Tata-ryhmää, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää yli 353 000 konsulttia 45 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2016 päättyneellä tilikaudella 16,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu National Stock Exchange- ja Bombay Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com.

Seuraa Twitterissä.
Tilaa TCS:n tiedotteet RSS-syötteenä.