Supi suojaa saunaa

Tikkurila Oyj:n Supi-tuoteperheestä löytyy tuotteet kaikkiin saunan sisäpintoihin. Puupintojen luonnollisuutta ja puhtaana pysymistä edistävät turvalliset vesiohenteiset ja sävytettävät saunasuojat sekä öljyt.

Supi-perheen uusin tulokas on sävytettävä, kasviöljypohjainen Supi Lattiaöljy, joka sisältää homeenestoaineita. Sillä saa saunan puulattiaan ja puisiin lattiaritilöihin vettä ja likaa hylkivän pinnan. Lattiaöljyllä voi käsitellä sekä uudet että vanhat puulattiat ja -ritilät. Kertakäsittely riittää.

Supi Saunavaha on erinomainen luonnonvahaa sisältävä, puuhun imeytyvä suoja-aine kosteiden tilojen seiniin, kattoihin ja lauteisiin. Värittömän, sävytettävän vahan sekä valmisvärien mustan ja valkoisen lisäksi Supi Saunavahaa saa myös hillityn harmaana.

Supi Saunasuoja on sävytettävä vesiohenteinen suoja-aine saunan paneeliseiniin ja -kattoihin. Se muodostaa likaa ja vettä hylkivän pinnan. Tuote sisältää homeenestoainetta.

Uusille tai aiemmin öljytyille lauteille soveltuu Supi Laudesuoja, jolla voi myös syventää puun omaa väriä. Parafiiniöljy imeytyy puuhun hyvin ja suojaa sitä kosteudelta ja likaantumiselta. Laudesuoja ei ole sävytettävä.

Saunan tunnelmaa tehostetaan usein tunnelmavalaistuksella, joka onkin edellytys Supi Arcticin helmiäismäisen efektin näkymiselle. Tuote sisältää homeenestoaineita, jotka suojaavat käsiteltyä puupintaa vuosia. Supi Arctic sävytetään Arctic-värikartan luonnonläheisiin väreihin.

Saunakin kaipaa pesua

Joskus voi riittää pelkkä pesu, jotta saunasta saa taas puhtaan ja raikkaan. Supi Saunapesu on tehokas mutta hellävarainen puhdistusaine, joka desinfioi ja valkaisee puupinnat sekä liuottaa kalkkia laattapinnoilta. Saunapesu soveltuu saunan ja kosteiden tilojen puu-, metalli- ja kaakelipintojen puhdistukseen.

Tikkurila Oyj

Marja Koivusaari, tuotepäällikkö, sisämaalit, BU Finland

Puh. 020 191 2113, matkapuh. 040 567 7223

S-posti marja.koivusaari(at)tikkurila.com