TIKKURILA VIE POHJOISMAISTA PINTAKÄSITTELYAJATTELUA LÄHI-ITÄÄN

Nykyisten vientimarkkinoidensa lisäksi Tikkurila Oyj etsii kasvua kokonaan uusilta maantieteellisiltä alueilta kuten Lähi-Idästä. Samalla yhtiö haluaa levittää pohjoismaista pintakäsittelyajattelua, jota ilmentää myös uusi yritysvastuuohjelma ”A Colorful Tomorrow” (värikäs huominen). Edistämme kestävää kauneutta ja tarjoamme värikkäitä kokemuksia hyödyntäen kestävästi luonnon ja yhteiskunnan rajallisia resursseja. Olemme kestävän maalaamisen, pintakäsittelyn ja värien käytön edelläkävijöitä.

Konkreettisella tasolla tämä tarkoittaa, että pidennämme erilaisten rakennusten ja rakenteiden käyttöikää suojaamalla niitä kestävällä tavalla valmistetuilla pintakäsittelyaineilla, jotka ovat turvallisia sekä käyttäjille että ympäristölle. Tuotteiden ja palveluiden ohella Tikkurila panostaa menetelmiin, ratkaisuihin ja järjestelmiin. Sen maalit ja pinnoitteet ovat ympäristömerkittyjä tai muuten virallisesti hyväksyttyjä, ja maalausjärjestelmät on standardoitu. Näin ne soveltuvat käytettäviksi joustavasti eri puolilla maailmaa.

Tikkurila esittelee tänään Dubaissa alkavilla kansainvälisillä rakennusalan THE BIG 5 -messuilla valikoiman sauna- ja spa-ympäristöön soveltuvia valmisteita, erikoisefektejä sisäseiniin, innovatiivisia pintakäsittelyaineita terassien ja muiden puisten rakenteiden suojaamiseen, funktionaalisia erikoispinnoitteita, yksilöllisiä designlattioita sekä metalliteollisuuden maalausjärjestelmiä.

Osastolla 8 F361 ovat esillä seuraavat yksityisille kuluttajille ja ammattilaisasiakkaille suunnatut ratkaisut:

– Supi-tuotteet, jotka luovat erilaisia tunnelmia ja suojaavat pintoja sauna- ja spa-tiloissa.

– Sisäseinien efektipinnat, jotka saadaan aikaan yhdistelemällä Tikkurilan maalituotteita, niiden eri värejä ja kiiltoasteita sekä erilaisia työtekniikoita. Messuilla esitellään 16 erilaista yhdistelmää.

– Valtti Plus Kesto ja Valtti Plus Terassiöljy, jotka parantavat puurakenteiden säänkestävyyttä ennennäkemättömällä tavalla.

– Vesiohenteinen ClimateCooler-erikoispinnoite, joka heijastaa auringonsäteilyä takaisin avaruuteen ja vähentää näin ilmastoinnin tarvetta.

– Funktionaaliset Drytech-pinnoitteet, jotka torjuvat kosteus-, melu- ja asbestihaittoja.

– Designlattiatekniikoita, joilla voi luoda yksilöllisempiä ja värikkäämpiä lattioita kulutuskestävyydestä tinkimättä.

– Vesiohenteiset teollisuusmaalit ja -pinnoitteet eri teollisuudenaloille ja työmaamaalaukseen.

Viime vuoden The BIG 5 -messuilla Tikkurila solmi arvokkaita kontakteja, joista osa on jo realisoitunut. Yhtiöllä on nyt Yhdistyneissä Arabiemiraateissa maahantuoja GTV Global, jonka kanssa esiinnytään yhdessä tässä alueen suurimmassa rakennusalan tapahtumassa. Dubaista käsin Persianlahden alueella toimiva GTV Global on monialayritys, joka on ottanut maalit mukaan rakennustarvikevalikoimaansa.

Nykyään Tikkurila toimii lähinnä Euroopassa ja Aasiassa, ja sen tuotteita on saatavilla noin 40 maassa. Vientijohtaja Jarkko Mattila toteaa: – Olemme tuoneet Lähi-Idän markkinoille uuden vaihtoehdon: pohjoismaisen laatubrändin, Tikkurilan. THE BIG 5 -messut alueen rakennusalan päätapahtumana on luonteva ympäristö tuoda brändiämme isomman yleisön tietoisuuteen. Innovatiivisille tuotteillemme on paikallisilla markkinoilla selvä kysyntä, ja uskomme saavuttavamme lähivuosina lisää jalansijaa.

Lisätietoja:

Jarkko Mattila, vientijohtaja, Tikkurila Oyj

Puh. 020 191 2015, matkapuh. 400 794 856, s-posti jarkko.mattila(at)tikkurila.com

www.tikkurila.com/decorative_paints

www.tikkurila.com/industrial_coatings

www.tikkurila.com/drytech

www.tikkurila.com/climatecooler

www.tikkurila.com/designfloors

Kuvia:

Supi-tuotteet

Efektipinnat

Valtti-tuotteet

ClimateCooler

Drytech-pinnoitteet

Design-lattiat

Teollisuusmaalit ja -pinnoitteet

Dubain World Trade Centressä 21.–24.11.2016 pidettävä THE BIG 5 on Lähi-Idän suurin rakennusalan tapahtuma, jossa on yli 3 100 näyteilleasettaiaa yli 140 maasta. www.thebig5.ae/

• Ympäristö, energia

• the big 5
  • teollisuus
  • gtv global

Tikkurila on johtava maalialan ammattilainen Pohjoismaissa ja Venäjällä. Olemme perinteikäs suomalainen yritys, joka toimii nykyään 16 maassa. Laadukkaiden tuotteiden ja kattavien palvelujen avulla varmistamme markkinoiden parhaan käyttäjäkokemuksen. Kestävää kauneutta vuodesta 1862.

www.tikkurilagroup.fi