Gran Canaria on säilyttänyt suosionsa talven lomakohteena – 71 % kyselyyn vastanneista aikoo matkustaa saarelle uudelleen

Gran Canaria on suurelle osalle suomalaisista tärkeä lomakohde, ja monet palaavat sinne yhä uudelleen. Tjäreborgin toteuttaman kyselyyn vastanneista 92 % on lomaillut Kanariansaarilla, ja kuusi vastaajaa kymmenestä on käynyt Gran Canarialla neljä kertaa tai enemmän. Kanariansaaret-teemaiseen asiakaskyselyyn vastasi syyskuun alussa 2 692 suomalaista.

Miellyttävä ilmasto, rauhallisuus, tuttuus sekä aurinko houkuttelevat suomalaisia lomailemaan Kanariansaarille. Myös suhteellisen lyhyt lentomatka koetaan yhdeksi Gran Canarialla ja Teneriffalla lomailemisen parhaista puolista. Vuoden 2017 aikana Gran Canarialle matkusti yli 217 000 suomalaista (lähde: ISTAC, Kanarian matkailuorganisaatio).

”On helppoa ymmärtää, miksi Gran Canaria on yksi suomalaisten suosikkilomakohteista vuosi vuoden jälkeen. Gran Canaria ja muut Kanariansaaret tarjoavat kauniita rantoja, hyviä hotelleja, ostosmahdollisuuksia, upeaa luontoa, ravintoloita, yöelämää sekä monipuolisia harrastusmahdollisuuksia kuten golfkenttiä. Lisäksi ilmasto on miellyttävä ympäri vuoden”, kertoo Aura Soininen, Tjäreborgin viestintäpäällikkö.

92 % vastaajista on lomaillut Kanarialla aiemminkin – 84 % suunnittelee matkaa talvelle

Kyselyyn vastanneista 84 % suunnittelee matkaa Kanariansaarille tulevana talvena. Gran Canarialle aikoo matkustaa uudelleen 71 % vastaajista, ja kyselyyn vastannesta 59 % kertoo lomailleensa siellä neljä kertaa tai enemmän. Teneriffa on toinen suomalaisten suosikkikohde Kanariansaarilla, ja sinne aikoo matkustaa uudelleen 64 % vastaajista. Lisäksi 39 % kertoo lomailleensa Teneriffalla neljä kertaa tai enemmän.

Uudistunut Gran Canaria

Kyselyyn vastanneita pyydettiin myös kertomaan, mitä positiivisia muutoksia he ovat huomanneet Gran Canarialla viime vuosina. Moni vastaaja koki Gran Canarian palvelujen ja esimerkiksi tieverkoston kehittyneen sekä monipuolistuneen. Vastaajat mainitsivat myös hotellien ja ravintoloiden olevan parempia kuin ennen. Pyysimme kyselyyn vastanneita myös kertomaan, mitkä kolme sanaa kuvaavat heidän mielestään Gran Canariaa parhaiten. Moni vastaaja mainitsi auringon, helppouden sekä turvallisuuden

Mikä on mielestäsi parasta Gran Canariassa? (2 132 vastausta, max. kolme vaihtoehtoa)

1.Miellyttävä ilmasto (57 %)
2.Tuttu kohde (25 %)
3.Lyhyt lentomatka (24 %)
4.Hinta-laatusuhde (23 %)
5.Monipuolisuus (23 %)

Mikä on lempikohteesi Gran Canarialla? (1 981 vastausta)

1.Playa del Inglés (28 %)
2.Puerto Rico (23 %)
3.Las Palmas (13 %)
4.Maspalomas (13 %)
5.Puerto de Mogán (7 %)

Suomalaiset kertoivat lempipaikoistaan Gran Canarialla

Kyselyvastaajat kertoivat lempipaikoistaan Gran Canarialla, ja tuloksissa näyttävät toistuvan tietyt paikat, joista pidetään erityisesti. Suomalaisten mieleen näyttäisivät vastausten perusteella olevan varsinkin tunnelmalliset Puerto de Mogán sekä Maspalomas. Vastaajat suosittelevat myös Playa Amadoresin auringonlaskua sekä Las Palmasin Las Canteras -uimarantaa.

Tjäreborgin Gran Canaria

Tjäreborg on järjestänyt lomalentoja Suomesta Gran Canarialle jo 70-luvulta, ja tuntee siten saaren todella hyvin. Tjäreborgin valikoimaan kuuluu yli 200 hotellia ja 12 matkakohdetta Gran Canarialla. Hotellitarjontaan kuuluvat esimerkiksi Sunwing Family Resorts, Ocean Beach Club (O.B.C.) sekä Sunprime-hotellit aikuisille. Nämä Tjäreborgin omat konseptihotellit sijaitsevat Arguineginissä, Playa del Curassa sekä Playa del Inglesissä.

Tjäreborg järjestää suoria lomalentoja Gran Canarialle loka-huhtikuussa Helsingin lisäksi myös Vaasasta, Turusta ja Kuopiosta. Valikoimaan kuuluu myös reittilennoin toteutettavia matkapaketteja, joissa lähtöpäivä ja matkan pituus ovat vapaasti valittavissa.

Lue lisää Tjäreborgin Gran Canariasta täällä.

Kyselystä: Asiakaskyselyyn vastasi 2 692 Tjäreborgin asiakaspaneeliin kuuluvaa henkilöä. Kysely suoritettiin 4.-12.9.2018. Asiakaspaneeliin voivat ilmoittautua kaikki matkailusta kiinnostuneet henkilöt, eikä siihen kuuluminen edellytä Tjäreborgin asiakkuutta.

Kuvat:
Playa del Inglesin rantakatu, kuvaaja: Pontus Wallin
Puerto de Mogánin satama, kuvaaja: Mats Högberg

Lisätiedot ja korkearesoluutioiset kuvat:
Aura Soininen, viestintäpäällikkö, Tjäreborg, p. 040 740 0519, aura.soininen@tjareborg.fi.