Mies käyttää vuoden aikana keskimäärin 60 tuntia parranajoon. Tämä kreikkalainen parturi heiluttaa partaveistä kahdeksan tuntia päivässä.

Parranajo ja nenäkarvojen siistiminen: 4 euroa - Hurahda hipsteritrendiin lomalla

Kuulutko sinä niihin, joka haluaa kokea vanhan klassisen käsityöammatin lomalla? Silloin käynti parranajajan luona voi olla hyvä idea. Tjäreborg pyysi oppaitaan selvittämään halvimmat parranajohinnat suosituimmissa lomakohteissa. Kaikkein edullisinta parranajo oli Turkissa, missä sen saa neljällä eurolla. Samaan hintaan parturi siistii myös nenä- ja korvakarvat.

- Sevillan parturit ovat saaneet ilmaista mainosta Rossinin oopperan myötä. Tämä voi olla syynä siihen, että parranajohinnat ovat yleisesti Espanjassa hieman korkeammat ja ovat edullisimmillaan 8 - 10 euroa, sanoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski.
Hinnat ovat kuitenkin selvästi halvempia kuin useimmissa parturiliikkeissä Suomessa, missä hinnat vaihtelevat kymmenestä eurosta useaan kymmeneen euroon riippuen käsittelyn laajuudesta ja parturiliikkeestä.

- Kun haluaa päästä todella halvalla, kannattaa hoidattaa parran siistiminen Turkissa. Paikallisen parturin luona käynnistä voi muutenkin jäädä erilainen ja kiva muisto lomasta, jatkaa Arja Pucilowski.

Kun Tjäreborg pyysi lomakohteidensa henkilökuntaa selvittämään alhaisimmat parranajohinnat, sijoittui Turkki listalla ylimmäksi muiden suosittujen lomakohteiden Kreikan, Kroatian ja Thaimaan kanssa. Kohdehenkilökunta antoi myös hyvän vinkin: sovi hinta ennen kuin istahdat parturin tuoliin.

Parranajon alkaen-hintoja suosituissa lomakohteissa:

• Turkki: 4-6 euroa
  • Kreikka: 6 euroa
  • Kroatia: 6 euroa
  • Thaimaa: 6 euroa
  • Kypros: 7 euroa
  • Espanja: 8-10 euroa
  • Englanti: 23 euroa
  • USA: 31 euroa

:

Tjäreborg on Suomen kolmanneksi suurin matkanjärjestäjä ja sen tarjonnassa on yli 400 matkakohdetta yli 50 maassa. Tjäreborg myy tilauslennoilla tehtäviä valmismatkoja, reittilennoilla tehtäviä kaupunki- ja kaukomatkoja, risteilyjä sekä myös pelkkiä lentolippuja ja hotellimajoituksia. Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 190.000. Tjäreborg on osa Thomas Cook Northern Europe -konsernia, joka on Pohjoismaiden suurin matkan-järjestäjäkonserni ja johon kuuluvat matkanjärjestäjät Ving Ruotsissa ja Norjassa, Spies Tanskassa sekä tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 20 miljoonaa.