Atlantis The Palm -hotelli Jumeirah Beachillä Dubaissa

Suomen ensimmäinen live-matkailushow

Mobiili on mullistanut videon tuottamisen ja kuluttamisen. Uusien sosiaalisen median formaattien myötä videomarkkinointi on muuttumassa kohti reaaliaikaisuutta. Tjäreborg tuottaa syyskuussa Suomen ensimmäisen live-matkailushow’n Dubaista. Live-lähetyksissä yleisöllä on mahdollisuus vaikuttaa ohjelman sisältöön, jota Tjäreborgin asiakkaat tuottavat paikan päältä.

Videon yleistyminen sosiaalisessa mediassa esimerkiksi Snapchatin ja Facebookin reaaliaikaisten videoiden kautta haastavat myös markkinoijat etsimään uusia tapoja hyödyntää videota markkinoinnissa.

Tjäreborg lähtee ensimmäisten markkinoijien joukossa kokeilemaan täysin uudenlaista reaaliaikaista markkinointia. Viiden päivän ajan lähetetään matkailushow’ta Dubaista suorana lähetyksenä. Ohjelmassa kisailevat Tjäreborgin asiakkaat vuorovaikutteisesti yleisöltä saatujen kommenttien perusteella.

- Haluamme kokeilla täysin uutta videoformaattia ja samalla osallistaa asiakkaamme markkinointimme sisällöntuotantoon, kommentoi Tjäreborgin markkinointipäällikkö Anu Koskinen.

- Facebook Live lanseerattiin maailmanlaajuisesti vasta tämän vuoden helmikuussa, mutta Facebook kehittää livelähetyksiään todella nopeasti ja on jo haastanut Periscopen ja YouTube Liven. Facebook on suuren yleisön sosiaalinen media ja meille tärkein sosiaalisen median kanava. Näistä syistä Facebookin valinta livelähetyksiin oli helppo, lisääTjäreborgin Social Media Manager Krista Kauhaniemi.

Juontajana ohjelmassa toimii Joonas Pesonen. Snapchatistä tunnetuksi tullut Pesonen on itsekin maailmanmatkaaja ja heittäytyjä. Hän on työskennellyt aikaisemmin muun muassa juontajana ja Filosofian Akatemiassa.

- Joonaksen aitous ja vahva kokemus Snapchatistä tuo projektiin uudenlaista spontaanisuutta. Livelähetyksissä voi sattua mitä vain ja juuri se tekee niistä kiinnostavia, lisää Koskinen.

Luova ja sisältötoimisto Isobar Finland suunnittelee ja toteuttaa Dubain live-streamaukset. Tjäreborg aloittaa Dubai-projektiin osallistuvien asiakkaiden videorekrytointikampanjan heinäkuussa ja Dubain suorat lähetykset alkavat 12.9.2016

:
Anu Koskinen, markkinointipäällikkö, puh. 050 410 4027, anu.koskinen@tjareborg.fi
Krista Kauhaniemi, Social Media Manager, puh. 040 839 7197, krista.kauhaniemi@tjareborg.fi

Tjäreborg on Suomen kolmanneksi suurin matkanjärjestäjä ja sen tarjonnassa on yli 400 matkakohdetta yli 50 maassa. Tjäreborg myy tilauslennoilla tehtäviä valmismatkoja, reittilennoilla tehtäviä kaupunki- ja kaukomatkoja, risteilyjä sekä myös pelkkiä lentolippuja ja hotellimajoituksia. Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 190.000. Tjäreborg on osa Thomas Cook Northern Europe -konsernia, joka on Pohjoismaiden suurin matkan-järjestäjäkonserni ja johon kuuluvat matkanjärjestäjät Ving Ruotsissa ja Norjassa, Spies Tanskassa sekä tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 20 miljoonaa.