Mallorca houkuttelee ihmisiä ympäri maailmaa. La Seun katedraali ja huvipursisatama ovat leimaa antavia Palman kaupungille.

Trendikäs Mallorca on paras paikka kuuluisuuksien bongaamiseen

Koko Eurooppa lomailee Mallorcalla ja myös Tjäreborgilla on huomattu tänä kesänä suomalaisten kasvava kiinnostus Mallorcaa kohtaan. Mallorcasta on tullut myös yksi Välimeren suosituimmista lomapaikoista julkisuudesta tunnettujen henkilöiden keskuudessa.

Mallorca on suomalaisille tuttu lomakohde 1960-luvulta lähtien. Mallorcan suosio suomalaisten keskuudessa on jälleen kasvussa. Lapsiperheet valitsevat lomakohteekseen mielellään saaren pohjoisrannikolla sijaitsevan Alcudian sen perhehotellien sekä pitkän ja loivan hiekkarannan ansiosta. Palman kaupungin lähistöllä sijaitseva Playa de Palma ja hieman kauempana oleva Palma Nova ovat suosittuja lomakohteita silloin, kun lomalla halutaan viettää aikaa saaren pääkaupungissa Palma de Mallorcassa. Myös tunnetut julkisuuden henkilöt ympäri maailmaa ovat ihastuneet Mallorcaan ja asuvat siellä ympäri vuoden tai viettävät siellä osan aikaa vuodesta.

- Muutama vuosi sitten Mallorcan lomallani pysähdyin katukahvilaan Palman kaupungin keskustassa ja parin metrin päähän viereiseen pöytään istahti Espanjan silloinen kuningatar Sofia kahden ystävättärensä kanssa. Espanjan kuninkaallinen perhe oleskelee usein Marivent-palatsissa, joka sijaitsee hieman Palman kaupungin ulkopuolella, kertoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski.

Myös näillä tunnetuilla henkilöillä on asunto Mallorcalla:

• Michael Douglas ja Cathrine Zeta Jones – Deia, pieni boheemi kylä saaren länsiosassa
  • Brad Pitt ja Angelina Jolie – Port de Andratx, saaren lounaisrannikolla
  • Richard Branson – Banyalbufar, saaren länsirannikolla
  • Andrew Lloyd Webber – Deia, pieni boheemi kylä saaren länsiosassa
  • James Blunt – Campanet, pieni kaupunki sisämaassa saaren keskiosassa
  • Anni Frid Lyngstad, Abba – saaren länsiosassa
  • Claudia Schiffer – Camp de Mar, saaren lounaisrannikolla
  • Boris Becker –Cala Ratjadan ja Costa los Pinosin välissä saaren itärannikolla
  • Rafael Nadal – Manacor, helmien valmistuksesta tunnettu kaupunki saaren itäosassa
  • Ruotsin prinsessa Birgitta – Santa Ponsa, saaren lounaisrannikolla
  • Annie Lennox – Esporles, saaren länsiosassa
  • Julian Lennon – Portals Nous, eksklusiivinen huvivenesatama Palma Novan ja Palman kaupungin välissä

Lisätietoja ja kuvia:

Tjäreborg on Suomen kolmanneksi suurin matkanjärjestäjä ja sen tarjonnassa on yli 400 matkakohdetta yli 50 maassa. Tjäreborg myy tilauslennoilla tehtäviä valmismatkoja, reittilennoilla tehtäviä kaupunki- ja kaukomatkoja, risteilyjä sekä myös pelkkiä lentolippuja ja hotellimajoituksia. Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 190.000. Tjäreborg on osa Thomas Cook Northern Europe -konsernia, joka on Pohjoismaiden suurin matkan-järjestäjäkonserni ja johon kuuluvat matkanjärjestäjät Ving Ruotsissa ja Norjassa, Spies Tanskassa sekä tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 20 miljoonaa.