Trimble European BIM Forumissa palkittiin Tekla Global BIM Awards -voittajat JUST-projektista

Tekla News, syksy 2016

Allianssihankkeista puhutaan paljon ja yhteistyö on muutenkin framilla, myös kansainvälisesti. Tekla Global BIM Awards 2016 -kilpailun voittajissa oli monia hankkeita, joissa yhteistyö oli viety uudelle tasolle. Tämän uutiskirjeen aiheisiin on valikoitunut muitakin tavalla tai toisella yhteistyötä korostavia aiheita. Sehän sopii somasti syksyyn. Tekla News syksy 2016

Järvenpään JUST maailman paras tietomallihanke julkisten rakennusten sarjassa

Tekla Global BIM Awards on vuosittainen kansainvälinen kilpailu, jonka tarkoitus on tuoda esiin maailman parhaita tietomallipohjaisia rakennushankkeita. Tänä vuonna paikallisten Tekla BIM Awards -kilpailujen 73 parasta hanketta kilpailivat voitoista seitsemässä eri sarjassa, ja kansainvälinen palkintoraati valitsi voittajat syyskuussa.

Lue lisää JUSTista ja muista voittajista

Tekla Structures 2016i

– mitä uutta?

Olemme kuunnelleet asiakkaiden toiveita ja palautteita tarkalla korvalla, ja jatkoimme keväällä julkaistun uuden käyttöliittymän kehittämistä. Nyt voi esimerkiksi mukauttaa valintanauhan (ribbon) omien tarpeiden mukaiseksi.
Rooleihin perustuvat ja entistä monipuolisemmat Tekla Model Sharing -käyttöoikeudet tekevät yhteistyöprojektien työnjaosta entistä hallitumpaa.
Parannuksia on tullut myös piirustusten varjostuksiin, referenssimalleihin ja tulostukseen.

BIM valloitti Varsovan

Trimble European BIM Forum 2016 keräsi Varsovaan lukuisia rakennusalan vaikuttajia eri puolilta Eurooppaa. Seminaarin

ohjelmaan kuului asiantuntijaesityksiä tietomallintamisen nykytilasta ja mahdollisuuksista sekä inspiroivia puheenvuoroja hieman yleisemmällä tasolla. Illallistilaisuudessa jaettiin juhlallisesti Tekla Global BIM Awards 2016 palkintoja voittajaprojekteille.

Tekla Warehousessa nyt myös Doka-komponentteja

Doka on maailman johtavia muottivalmistajia. Nyt Dokan yleisimmät seinä- ja lattiajärjestelmät löytyvät Tekla Warehousesta.

Aikaisemmin tänä vuonna kerroimme, että Tekla Warehousessa on PERIn tärkeimmät komponentit.

CADMATIC ja Tekla: yhteentoimivuudella parempia hankkeitaCADMATIC jaTekla Structures: yhteentoimivuudella parempia hankkeita

Meritekniseen suunnitteluun ja laitossuunniteluun erikoistunut CADMATIC-ohjelmisto ja Tekla Structures toimivat nyt yhteen. IFC-pohjainen tiedonsiirto tekee rakennemallin ja laitosmallin yhdistämisestä sujuvaa.

Lue lisää: www.cadmatic.com

Tekla ja Unitechnik: tieto liikkuu elementtiteollisuudessa

Tekla Structures on ensimmäinen BIM-ohjelmisto, joka tukee Unitechnikin uusinta CAD-CAM -rajapintaa. Prosessien oikominen ja tiedon parempi hyödyntäminen lisää betonielementtirakentamisen tuottavuutta.

• Lue lisää englanniksi

• OtaKeilasta Piilaakso, visiointia uuden teknologian avulla

Olimme mukana myös OtaKeila HackDayssä, jossa arkkitehtiopiskelijat jalostivat Peter Vesterbackan visiota pohjoisen Piilaaksosta Trimble SketchUpin ja HoloLensin avulla.

Tekla News kokonaan