Koripalloliitto ja Unisport pitkäjänteiseen yhteistyöhön

Suomen Koripalloliitto ja suomalaisomisteinen liikuntapaikkarakentamisen Pohjoismainen markkinajohtaja Unisport ovat solmineet monivuotisen yhteistyösopimuksen.

Yhteistyön tavoitteena on kehittää ja tarjota koripallon harrastajille ja pelaajille parhaat olosuhteet kaikilla tasoilla. Yhteistyön myötä Unisportista tulee yksi Suomen Koripalloliiton virallisista yhteistyökumppaneista.

– Olemme tyytyväisiä, että pääsemme työskentelemään koripallon olosuhteiden rakentamisessa merkittävän kansainvälisen toimijan kanssa. Koripalloliitolla on hyviä kokemuksia muun muassa Unisportin edustamista Scheldenin koritelineistä sekä Korisliigassa laajalti käytössä olevasta Robbinsin joustoparketista, Koripalloliiton toimitusjohtaja Ari Tammivaara sanoo.

Laadukas parketti sekä kansainväliset normit täyttävät korit ja kellolaitteet ovat avainasemassa, jotta koripalloa pystytään pelaamaan hyvissä olosuhteissa.

– Visiomme on terveempi yhteiskunta ja saada ihmiset liikkeelle rakentamalla houkuttelevia ja laadukkaita urheilupaikkoja. Koripallo elää vahvassa myötätuulessa Suomessa ja on hienoa aloittaa yhteinen matka, jolla voidaan edistää liikuntaa ja urheilua sekä tämän upean urheilulajin olosuhteita, kertoo Unisportin maajohtaja Pekka Elo.

Suomen Koripalloliitto on kansainvälisen koripalloliiton (FIBA) jäsen, joka järjestää koripallon kansallista kilpailu-, harrastus- ja koulutustoimintaa. Koripallosarjoissa ”Stadista Sallaan” pelataan vuosittain yli 12 000 ottelua niin nuorten kuin aikuisten sarjoissa. Kotimaista huippukorista tarjoavat naisten ja miesten Korisliigat. Kansainvälisille kentille Koripalloliitto lähettää vuosittain kymmenen ikäluokkamaajoukkuettaan sekä naisten ja miesten maajoukkueet, Susiladiesin ja Susijengin, jättämään maailmalle sinivalkoisia tassunjälkiä.

Unisport on urheilu- ja liikuntapaikkojen toimittaja ja markkinajohtaja Pohjoismaissa. Unisport tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaista palvelua sisä- ja ulkoliikuntapaikkojen suunnittelusta avaimet käteen -toimituksiin ja välineisiin sekä huolto- ja ylläpitopalveluihin.Yhtiö työllistää noin 400 henkilöä seitsemässä maassa ja pääkonttori sijaitsee Helsingissä.

• Pallourheilulajit

• unisport