Superlätt Lightest Hammock-hängmatta i fickformat för utflykter och sommarstugan

Ibland är det skönt att lätta fötterna från marken: kanske för att sova utan att bli blöt, kanske för att drömma i månljusets sken. Hängmattan Lightest Hammock med sina superlätta 228 gram från Ticket to the Moon fungerar i alla lägen. Hängmattan är lätt att ha med på utflykter eller att hänga upp under favoritträdet hemma i trädgården.

Ticket to the moon på Bali har utvecklat och tillverkat den lättaste hängmattan någonsin. Det går lätt att ta hängmattan med sig på alla äventyr.

Och det går lätt att packa ned hängmattan i förvaringspåsen efter att ha tagit en tupplur under favoritträdet hemma i trädgården. Om du vill koppla av ska du ta en paus i hängmattan som följer kroppens rörelser på ett behagligt sätt. Hängmattans kapacitet är 150 kg och storleken 320 x 140 cm. Lightest Hammock finns i grönt.

Materialet består av det högklassiga tyget Crinkle nylon som är snabbtorkande och kan tvättas i 30 grader. Dessutom är tyget OEKO-TEX®-certifierat och innehåller inga skadliga kemikalier.

Drömfabriken Ticket to the Moon bryr sig om miljö och människor

Förpackningen innehåller minikarbiner för upphängning. För upphängningstillbehör rekommenderas förtöjningsrep Nautical ropes eller trädvänligt  Moon strap-band.

Hängmattan Lightest Hammock finns tillgänglig i välsorterade fritidsbutiker och sportbutiker. Rekommendationspriset är 69,90 euro.

Drömmar och hängmattan Lightest Hammock hör ihop. Fransmannen Charlie Deseostis som grundade Ticket to the Moon blev redan som barn förtjust i hängmattor och skapade hängmattor av faderns halmnät. Sedermera levde han som hippie: reste, sov nätterna i hängmattan och utvecklade allt bättre versioner av sin gungande sovplats. Hängmattan skulle vara lätt att bära och lätt att hänga upp.

Senare i livet reste Charlie runt om i Europa och sålde hängmattor på gator och festivaler tills han kom på att hängmattan kunde bli något annat än bara finansiering för resandet. Så föddes drömfabriken Ticket to the Moon på Bali år 1996.

Företaget bär sitt samhällsansvar exemplariskt och tar hand om både miljö och människor. En del av vinsten som företaget gör kommer personalen till del. Ticket to the moon-stiftelsen arbetar för att förbättra livsförhållanden för områdets indonesiska Kodi-stam genom bland annat ekonomiskt stöd till hälsovård och utbildning, vägbyggen och tillgång till rent vatten.

Denna drömfabrik har tillverkat hängmattor i över 20 år. Lightest Hammock är en del av mångas drömmar runt om i världen.

Ytterligare information från importören

Vandernet Oy, Pälkäneentie 14, 00510 Helsingfors, Finland.

Vandernet.com

Produktchef Elina Kärkkäinen

Marknadssamordnare Pauliina Heikkilä

• Työelämä

• ticket to the moon
  • moon strap band
  • lightest hammock
  • hängmatta

Vandernet Oy är ett finskt privatägt importföretag av kvalitetsprodukter inom sport, fritid och friluftsliv samt lösningar inom arbetssäkerhet för krävande arbetsförhållanden. Lagerhållning och leverans sker från lagret i Tusby i södra Finland vilket garanterar snabba leveranser.