Viasat ja Viaplay jatkavat ja laajentavat yhteistyötään Disneyn kanssa

Modern Times Group (MTG), johon kuuluvat mm. maksutelevisioyhtiö Viasat ja suoratoistopalvelu Viaplay, on sopinut Walt Disney Company Nordicin kanssa yhteistyön jatkamisesta ja sisällön lisenssisopimuksen laajentamisesta. Sopimus antaa Viasatille ja Viaplaylle yksinoikeudet Disneyn uutuus- ja klassikkoelokuvien esitysoikeuksiin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Lisäksi Viasat on sopinut myös Disney Channel-, Disney Junior- ja Disney XD -kanavien välittämisen jatkamisesta Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Televisioensi-iltansa saavat muun muassa Disneyn tuoreet hittielokuvat, kuten Marvelin Iron Man 3 ja Thor: The Dark World, Disneyn Räyhä-Ralf, Disney/Pixar-piirretyt Urhea ja Monsterit yliopisto. Viasat näyttää yksinoikeudella myös klassikkoelokuvia kuten Cabaret, Evita ja Morsian karkuteillä.

Elokuvia lähetetään yhteensä kuudella Viasat Film -elokuvakanavalla. Kanavat ovat saatavilla Viasatin satelliittijakelussa sekä IPTV- ja kaapeliverkkojen välityksellä.

Myös Viaplay -suoratoistopalvelulla on yksinoikeudet Disneyn televisioensi-ilta- ja klassikkoelokuvien esittämiseen Pohjoismaissa. Viaplayssa ABC TV On Demand -palvelun kautta tilaajien saatavilla ovat myös Disney ABC Studioiden tuottamien palkittujen sarjojen kuten Greyn anatomian ja Olipa kerran kokonaiset tuotantokaudet. Lost ja Criminal Minds tulevat saataville ensi vuonna.  Sisällöt ovat Viaplayn tilaajien saatavilla Internet-yhteydellä varustetuilla laitteilla, kuten tietokoneilla, älypuhelimilla, tableteilla, äly-televisioilla ja pelikonsoleilla.

”Disney kuuluu maailman johtaviin viihdebrändeihin ja julkaisee vuosittain useita kassamenestyselokuvia.  Lisäksi Disneyllä on laaja viime vuosien rakastetuimpien elokuvien valikoima. Meistä on hienoa, että voimme yhteistyösopimuksemme ansiosta jatkossakin tarjota Disneyn taianomaisia viihde-elämyksiä Viasat Film -elokuvakanavien ja Viaplayn tilaajille.  Olemme jo pitkään tehneet menestyksellistä yhteistyötä Disneyn kanssa ja jatkamme sitä mielellämme myös tulevina vuosina.” kertoo Viasatin toimitusjohtaja Johannes Leppänen.

”Solmimamme sopimus perustuu tähänastiseen yhteistyöhömme Modern Times Groupin kanssa. kanssa. Sen ansiosta Viasat Film -elokuvakanavien ja Viaplayn tilaajat voivat nauttia entistä laajemmasta valikoimasta korkealaatuista viihdettä ja entistä joustavammin valita miten ja milloin he sitä katsovat.  Sopimuksen mukaan Viasat jatkaa myös Disney-kanavien jakelua Pohjoismaissa.” sanoo Walt Disney Company Nordicin maajohtaja Casper BjØrner.

Kaikkien Viasat-elokuvien tarkemmat tiedot löydät osoitteesta: http://www.viasat.fi/film. Lisätietoja Viaplay-verkkopalvelusta www.viaplay.fi

Lisätietoja:

Johannes Leppänen
Viasat Finland Oy
Puh: 040 162 1761
Johannes.leppanen@viasat.fi

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy
Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) -mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja Internetissä. MTG on Venäjän suurimman itsenäisen televisioyhtiö CTC Median pääomistaja. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Modern Times Group on kasvuyritys ja se on tuottanut 13,3 miljardin kruunun myynnin ja 2,1 miljardin kruunun liiketuloksen vuonna 2012. MTG:n A- ja B -osakkeet on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä (MTGA ja MTGB).

• mtg
  • disney
  • viasat

Viaplay on Pohjoismaiden johtava televisio-ohjelmien, elokuvien ja urheilun suoratoistopalvelu. Viaplay tarjoaa uusimmat tv-sarjat, tuhansia suosittuja elokuvia ja lisäksi huippu-urheilua suorina lähetyksinä. Viaplay on saatavilla Internetiin yhdistettävien laitteiden, kuten tietokoneiden, älypuhelimien, tablettien, Smart TV-televisioiden, Viasatin digiboksien sekä Xbox 360- ja Playstation®3 ja Playstation®4 -pelikonsolien kautta. Lue lisää osoitteessa www.viaplay.fi