KHL-tähtiä ja Elitserien Viasat Hockey Finland -kanavalle

Viasat on saanut syyskuussa aloittavalle Viasat Hockey Finland -kanavalleen KHL-lähettiläiksi neljä suomalaista KHL-tähtipelaajaa.  Viasat välittää kanavalla yksinoikeudella myös Elitserien-otteluita solmittuaan Svenska Hockey Ligan (SHL) otteluiden televisiointisopimuksen.

Viasat Hockey Finland -kanavan KHL-lähettiläiksi on valittu KHL:ssä alkavalla kaudella pelaavat tähtipelaajat Petri Kontiola (Traktor Tšeljabinsk), Jori Lehterä  (Sibir), Tuukka Mäntylä (Metallurg Novokutznetsk) ja Oskar Osala (Neftekhimik Nizhnekamsk).  Lähettiläät tekevät KHL:ää tunnetuksi suomalaisille ja tuottavat kanavalle KHL-aiheista sisältöä, jota välitetään kanavalla ja kanavan online-palveluissa koko pelikauden ajan.

Suomalaiset jääkiekkofanit pääsevät seuraamaan Ruotsin korkeimmalla sarjatasolla SHL:ssa pelaavien jääkiekkoilijoiden taidonnäytteitä Viasat Hockey Finland -kanavalla. Aiemmin Elitserien-nimellä tunnettu Ruotsin korkein sarjataso muutti nimensä SHL:ksi kesäkuussa 2013.  SHL-kausi käynnistyy 14.9. pelattavilla runkosarjan otteluilla. Viasat Hockey Finland -kanavalla nähdään 1-2 SHL-ottelua viikossa. SHL:ssa pelaaviin suomalaistähtiin kuuluvat esimerkiksi Brynäs IF:a edustava Petteri Nokelainen ja AIKin paidassa pelaava Esa Pirnes. Växjö Lakersin joukkueeseen kuuluvat Tomi Kallio ja Ville Varakas. Luleå HF:ssa pelaa Niklas Fogström.

”Viasat Hockey Finland -kanavallemme tuottaa sisältöä neljä KHL:ssa pelaavaa suomalaistähteä. Iso osa Viasat Hockey Finlandin toimintafilosofiaa on juuri maailman jääkiekkotähtien tuominen aidosti suomalaisfanien lähelle. Tässä filosofiassa näkyy sisältöjen rakentamisessa vapaat kädet saaneen selostaja Antti Mäkisen kädenjälki. Meistä on hienoa, että voimme välittää lätkäfaneille Viasat Hockey Finland -kanavallamme yksinoikeudella myös SHL-liigan (ent. Elitserien) otteluita. Viasat Hockey Finland näyttää maailman parasta jääkiekkoa. Konkreettisesti tämä tarkoittaa nyt siis kolmea maailman kovinta jääkiekkoliigaa NHL, KHL ja SHL”, iloitsee Viasatin toimitusjohtaja Johannes Leppänen.

Saatavuus

Antennitalouksiin Viasat Hockey Finland -kanava on saatavilla syyskuusta 2013 lähtien Viasatin satelliitin kautta Viasat Tuplaplatina-, Viasat Kulta- ja Viasat Sport-kanavapaketeissa. Kaapelitalouksissa kanava näkyy kaapeli- ja laajakaista-tv -operaattoreilla Viasat Kulta- ja Viasat Sport -kanavapaketeissa. Näissä kanavapaketeissa uusi kanava näkyy tilaajille automaattisesti ja sisältyy kanavapakettien kuukausihintoihin. Viasatin satelliittiasiakkaille Tuplaplatina- ja Kulta-paketteihin sisältyy myös Viaplay-palvelu kokonaisuudessaan ja Sport-paketin tilaajille Viaplayn urheilusisällön osalta.

Viasat Finland Oy
Puh: 040 162 1761
Johannes.leppanen@viasat.fi

• viasat hockey finland