Älä kierrätä likaa – Siivoa vain puhtailla ja hygieenisillä välineillä

Tehokkailla, moderneilla ja tarkoituksenmukaisilla siivousvälineillä koti puhdistuu helposti ja nopeasti. Paraskaan siivousväline ei kuitenkaan tuo kaivattua tehoa, jos se on likainen ja rikkinäinen. Vileda® kokosi yhteen hygieenisen lattianpesun viisi vinkkiä. Tehokkaasta ja tarkoituksenmukaisesta siivousvälineestä esimerkkinä on kolmitehoinen SuperMocio3Action -liuskamoppi, joka ei kierrätä likaa vaan irrottaa ja kerää sen.

Huolellisesti ja riittävän usein tehty ylläpitosiivous vähentää suursiivousten tarvetta ja auttaa pitämään kodin puhtaana. Lattioiden säännöllinen pesu ei kuitenkaan vielä takaa, että lattiat ovat puhtaat. Likainen ja kulahtanut moppi levittää likaa huoneesta toiseen; ainoastaan puhtaalla mopilla saat puhtaat lattiat! Vileda listasi parhaat vinkit hygieeniseen lattianpesuun:

1. Moppi kerää käytössä likaa, joka lähtee kunnolla vain, kun mopin pesee säännöllisesti, mielellään jokaisen käyttökerran jälkeen, pesukoneessa 60°C.

2. Pese tai vähintään huuhtele moppi huolella aina käytön jälkeen ja kuivata se ilmavasti ennen
siivouskomeroon laittamista.

3. Puu- ja parkettilattiat ovat arkoja vedelle, kun taas muovi ja klinkkeri kestävät paremmin vettä. Käytä aina, lattiamateriaali huomioiden, joko nihkeää tai korkeintaan kosteaa moppia, jolloin lattiat kuivuvat nopeammin.

4. Suosi mikrokuitumoppeja. Ne puhdistavat vähällä vedellä ja jopa ilman puhdistusaineita.

5. Vaihda tai pese moppi käytön aikana aina kun se likaantuu. Likaisella mopilla vain levität likaa
huoneesta toiseen.

Kolmitehoinen SuperMocio 3Action -liuskamoppi tehokkaaseen lattiasiivoukseen

Olennainen rooli tehokkaassa siivouksessa on myös tehokkailla, ajanmukaisilla ja ergonomisilla siivousvälineillä. Vileda® kehittää ja uudistaa siivousvälineitään jatkuvasti, jotta ne olisivat entistäkin parempia tehokkuudeltaan ja ergonomisuudeltaan.

Vileda® SuperMocio 3Action on huippuunsa kehitetty moderni liuskamoppi, jonka mikrokuidut
puhdistavat lattiapinnat ja vaikeapääsyiset kohdat täydellisen puhtaiksi helposti ja tehokkaasti. Mopin liuskoissa on lisänä punaiset tehoalueet, jotka keräävät ja sitovat irtoroskat ja irtolian itseensä. Näin ne eivät mopatessa jää pyörimään lattialle. Moppi on ihanteellinen niin kylpyhuoneessa, keittiössä, auloissa, eteistiloissa kuin olohuoneessakin. Se sopii erityisesti muovi- ja klinkkerilattioille sekä pienten ja ahtaiden tilojen siivoukseen.

Vileda® SuperMocio 3Action -liuskamopin puhdistusteho perustuu kolmeen tehoalueeseen samassa välineessä:

1. Punainen hankausalue mopin yläosassa poistaa pinttyneet ja kuivat tahrat.

2. Tummansininen 100 % mikrokuitu irrottaa rasvaisenkin lian ja lisää puhdistustehoa. Mikrokuitujen ansiosta voidaan siivota vähemmällä puhdistusaineella, vedellä ja voimalla.

3. Liuskojen punainen 3D-puhdistuspinta kerää tehokkaasti irtolian ja murut.

Lisäksi mopin liuskat ovat erittäin imukykyisiä ja niiden ansiosta lattia myös kuivuu nopeammin.
Sitruunanmuotoisen moppipään ja kätevästi säädettävän säätövarren ansiosta puhdistat tehokkaasti ja ergonomisesti myös vaikeapääsyiset kulmat ja nurkat. Säätövarressa on "Soft Grip"-pinnoite, joten siitä saa pitävän otteen myös kosteilla käsillä.

- Vileda® SuperMocio -liuskamoppi on kehitetty jatkuvan tuotekehitystyön ansiosta niin monipuoliseksi, että mikään perinteinen tapa siivota lattiaa ei sitä voita. SuperMocio 3Action on erittäin tehokas ja helppo käyttää: jopa pinttyneen lian puhdistamiseksi vain mopin
kevyt painaminen riittää, Viledan maajohtaja Tuija Koivuniemi kertoo.

Parhaan puhdistustuloksen saavuttamiseksi on tärkeää, että Vileda® SuperMocio 3Action -liuskamoppia käytetään SuperMocio -sangon ja tehopuristimen kanssa. Näin moppi saadaan
puristettua mahdollisimman kuivaksi ennen käyttöä. SuperMocio 3Action –liuskamoppiin,
kuten kaikkiin Viledan moppeihin, on saatavissa vaihtomoppi.

Vileda® SuperMocio 3Action -vaihtomoppi on konepestävä (60°C, ei huuhteluainetta, eikä rumpukuivausta). Vileda® SuperMocio 3Action -moppi, -vaihtomoppi ja SuperMocio -sanko ovat saatavilla hyvin varustetuissa myymälöissä ja suositusvähittäishinnat ovat moppi: 12,90 €, vaihtomoppi: 5,90 € ja sanko: 11,90 €.

• mikrokuitu
  • sanko