Kylmää kyytiä sormen-, kengän- ja kynänjäljille

Tarkemmin katsottaessa kodin pintojen karmiva kunto yllättää monet. Kengänpohjista jääneet jäljet lattiassa, täplikkäät sormenjäljet seinässä, pinttynyt tiskiallas, kalkkitahrat pesualtaassa, kahvista mustaksi pinttyneet mukit ja kynänjäljet pöydässä istuvat sijoillaan tiiviisti pesuaineita ja siivousvälineitä kavahtamatta.

Ratkaisu tuikeaan ja tahroja pelkäämättömään siivoukseen on nimeltään Miraclean ja se puhdistaa nimensä mukaisesti vaikeatkin tahrat kuin ihmeen lailla. Miraclean tahranpoistosieni poistaa lannistavimmatkin tahrat vähäisin ponnistuksin, pelkällä vedellä ja huomattavasti nopeammin.

Pieni mutta pippurinen Miraclean

Miraclean on pienikokoinen polymeerivaahtosieni, joka on valmistettu melamiinihartsista. Materiaali on samaa, jota käytetään mm. keittiöiden työpinnoissa sekä laminaattilattioiden suojapäällysteessä.

Miracleanin puhdistusteho perustuu sen teräväreunaiseen verkkorakenteeseen, jonka partaveitsen terävät verkostot pääsevät irrottamaan sitkeimmänkin lian. Tahrat irtoavat jopa pintojen epätasaisuuksista, joihin lika jää helposti kiinni.

Miraclean puhdistaa likaa niin tehokkaasti, että tuotteen käytön kanssa täytyy olla viisaasti varovainen.

- Tuotetta tulisi siis aina testata pienelle alueelle ennen käyttöä. Kiiltäviä, vahattuja, lakattuja ja herkkiä pintoja tulisi myös välttää, maajohtaja Tuija Koivuniemi Viledalta kertoo.

Kätevä Miraclean

Normaalisti vaikeat tahrat vaativat osakseen siivouskalustoa kovimmasta päästä. Voimakkaat kemikaalit ja liuottimet lisäävät osaltaan ympäristökuormitusta kuin siivouskustannuksiakin.

Miraclean puhdistaa jopa ilman pesuaineita, vain pieni määrä vettä riittää. Kostutetulla Miraclean-sienellä tahrat irtoavat vähin vaivoin ilman jynssäämistä.

Miraclean kuluu käytössä, ja siksi pakkauksessa on useampi sieni. Käytetyt sienet voi hävittää sekajätteen mukana.

Vileda Miraclean löytyy useimmista päivittäistavarakaupoista. Neljän sienen myyntipakkaus maksaa noin 3,90 €.

• hankaussienet
  • pinttynyt lika