Tiedote -

Omnia Wilman käyttäjäksi – erilliset järjestelmät korvataan opintohallinnon kokonaisratkaisulla

Visman ja Omnian tekemä hankesopimus tuo Wilman tuhansille uusille ammatillisen koulutuksen opiskelijoille ja heidän sidosryhmilleen tammikuusta 2018 alkaen.

Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia ja opetustoimen hallinnon järjestelmiin erikoistunut Visma InCommunity Oy ovat solmineet hankesopimuksen Visma InSchool -ratkaisun toimittamisesta ja käyttöönotosta. Järjestelmään sisältyy tietokantaohjelma Primus, opetuksen suunnitteluohjelma Kurre sekä niiden reaaliaikainen www-liittymä Wilma, joka on käytettävissä myös mobiilisovelluksena.

Visman InSchool -ratkaisu on käytössä suurimmassa osassa Suomen peruskouluja ja lukioita sekä enemmissä määrin myös isoissa toisen asteen oppilaitoksissa ja organisaatioissa. Järjestelmää on pitkään kehitetty niin, että myös ammatillisen koulutuksen asiakkaille on voitu tarjota toimiva kokonaisratkaisu. Omnia on Vismalle merkittävä asiakas, joka järjestää Espoon seudulla monipuolista ammatillista koulutusta nuorille ja aikuisille, tarjoten lisäksi myös aikuislukion, työpajatoimintaa sekä työväenopiston kursseja.

InSchool-ratkaisua toimittavalla Visma InCommunitylla on pitkä kokemus kouluhallinnosta ja alan markkinajohtajuus. Suomen suosituimmat kouluhallinnon ohjelmat ovat tiiviin asiakasyhteistyön tulosta.

”Haluamme rikkoa perinteisiä koulutusmuotojen välisiä raja-aitoja ja yhtenäistää Omnia Koulutuksen toimintakulttuuria asiakaslähtöisesti. Tässä uudistustyössä otetaan tärkeä kehitysaskel, kun nykyiset lähes kymmenen erillistä opintohallintoon liittyvää järjestelmää korvataan Visman toimittamalla kokonaisuudella parin vuoden sisällä. Käyttöönotto aloitetaan ammatillisesta koulutuksesta, jonka lainsäädäntömuutokset edellyttävät nuorten, aikuisten ja oppisopimuskoulutuksen uudenlaista hallinnointia jo vuoden 2018 alusta alkaen”, kertoo Omnian rehtori Maija Aaltola.

“Me Vismalla olemme erittäin iloisia siitä, että saimme Omnian asiakkaaksemme. Omnia on tehokas ja eteenpäinkatsova oppilaitos, jolloin hyöty tästä yhteistyöstä on molemminpuolinen. Lisäksi ammatillisen koulutuksen uudistuksen myötä yhden järjestelmän ja toimintatapojen yhtenäistämisen merkitys kasvaa. Tässä voittavat molemmat osapuolet”, iloitsee Visma InCommunityn toimitusjohtaja Viivi Härkönen.

Lisätietoja:

Viivi Härkönen, toimitusjohtaja, Visma InCommunity Oy, +358 50 325 2173
Maija Aaltola, rehtori, ammatillinen oppiminen, Omnia Koulutus, +358 50 384 9354

Visma InCommunity Oy
Visma InCommunity Oy on Suomen johtava koulu- ja oppilaitoshallinto-ohjelmien toimittaja. Yrityksen asiakkaina ovat varhaiskasvatuksen, peruskoulujen ja lukioiden lisäksi ammattikorkeakouluja, ammatti- ja aikuisopistoja, kansanopistoja ja musiikkioppilaitoksia. Visma InSchool -tuoteperhe tarjoaa kattavan ja monipuolisen ratkaisun opetustoimen tarpeisiin. Tuotteista tunnetuin on Wilma, jota käyttää suuri osa suomalaisista opettajista, huoltajista ja opiskelijoista. Taustallamme on ketterä pohjoismainen ohjelmistotalo Visma, joka työllistää Suomessa jo yli 800 asiantuntijaa. www.visma.fi/inschool/

Espoon seudun koulutuskuntayhtymä, Omnia
Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnian koulutusten paletti on yksi maan laajimmista. Tarjoamme elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia ammatillisessa koulutuksessa, täydennyskoulutuksissa, nuorten työpajatoiminnassa, lukio-opinnoissa ja vapaassa sivistystyössä. Tarjoamme myös monipuolisia yrityspalveluita.

Omnian koulutuksiin osallistuu vuosittain useita kymmeniä tuhansia oppijoita ja tämän mahdollistaa lähes 900 omnialaista osaajaa. www.omnia.fi

• Aikuiskoulutus

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 760 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 6 600 työntekijää, ja vuonna 2016 sen liikevaihto oli 7 855 miljoonaa Norjan kruunua. Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 760,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 6 600 employees and its net revenue amounted to NOK 7 855 million in 2016. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222