Blogi: Miksi kesätyö kannattaa? Kysyimme HR-asiantuntijaltamme!

Kesä ja helteet ovat vihdoin saapuneet ja kalenteri täyttyy suven riennoista. Valitettavasti tämä myös voi tarkoittaa sitä, että lukuisa hauskanpito saattaa pistää budjetin sekaisin. Lue alta Jyväskylän HR-koordinaattorimme Miisa Piiroisen viisi vinkkiä, miksi vielä kannattaa hakea kesäksi töitä ja täytä hakemus sivuillamme vmp.fi.

1. Saat kullanarvoista työkokemusta, jota arvostetaan myös myöhemmin hakiessasi töitä uudestaan. Erilaisten kesätöiden kautta saatat myös löytää itsellesi unelma-ammatin – tai vastaavasti huomaat, mikä ei ehkä ole sinun juttusi. Nämä oivallukset ja kokeilut voivat siivittää sinut esimerkiksi opiskelemaan sellaista alaa, jota et ennen edes osannut ajatella!

2. Kesätöistä saat kontakteja työelämään, joka saattaa helpottaa töiden löytymistä myöhemmässä vaiheessa. Varsinkin, jos työpanokseen on työpaikalla oltu tyytyväisiä, niin on suuri todennäköisyys että he haluavat juuri sinut takaisin myös seuraavana kesänä – tai opiskelujen jälkeen ihan oikeisiin töihin!

3. Saat palkkaa, jonka voit laittaa säästöön esimerkiksi lomakassaa tai ajokorttia varten. Tai käyttää vaikka kokonaisuudessaan jäätelöön, jos siltä tuntuu.

4. Vaikka työpaikkaa ei saisikaan, kannattaa työnhakuprosessi ja haastattelut ottaa kokemuksena nekin. Haastatteluissa käyminen ei enää jatkossa jännitä niin paljon, kun tietää millaisia tilanteita ne ovat.

5. Asenne ratkaisee monessa tilanteessa! Muista uran alkuvaiheilla ottaa vastaan hieman tylsältäkin kuulostavia duuneja, sillä ne voivat poikia yllättäviäkin tilanteita ja jatkohommia! Mitään työtä tai työkokemusta ei tule väheksyä ja kaikki kannattaa ottaa kokemuksen kannalta, jos ei mitään muuta positiivista keksi.

Tiesitkö että palkkaamme asiakasyrityksiimme vuosittain tuhansia kesätyöntekijöitä ympäri Suomen? SANNIn assarihaun lisäksi löydät kauttamme avoimet kesätyöpaikat monilta eri toimialoilta: https://www.vmp.fi/kesatyo2018/