​SANNIn keikka-assari ja sata muuta VMP:n kesäduunia tarjolla!

Miltä kuulostaisi työ keikka-assarina SANNIn päätöskeikalla? Tai napostelisiko kahdeksasta neljään duunin sijaan kesätöiden rytmittäminen joustavammin omien menojesi mukaan? Henkilöstöpalveluyritys VMP:n keikkatöissä voit tehdä duunia ja lomailla vaikka festarireissujen tai muiden menojen mukaan. Valinnanvaraa hommissa riittää!

Kotimaisen musiikkimaailman huipulla säkenöivä SANNI etsii kesän festareilla VMP:n kautta itselleen keikka-assaria. Keikka-assari auttaa SANNIa tämän päätöskeikalla 17.10. muun muassa mediatapaamisissa, tapahtumajärjestelyissä, sound checkissä ja somettamisessa. Assarihaku on nyt auki, ja työhaastattelut pidetään kesän festareilla Turussa, Joensuussa ja Rovaniemellä. VMP ja SANNI haastattelevat jokaisella paikkakunnalla kolme hakijaa. Festareilla saa tietoa myös muista VMP:n avoimista työpaikoista ja vinkkejä työnhakuun.

Hikoile kesällä muuallakin kuin töissä

SANNIn keikka-assistentti työllistyy yhdeksi päiväksi, mutta yleisesti VMP:n töissä työn määrään pääsee vaikuttamaan laajasti itse. Jos haluat kesällä hikoilla töiden lisäksi myös rannalla tai reissussa, henkilöstöpalveluyrityksen kautta on helppo työllistyä joustavasti ja kokeilla erilaisia työtehtäviä. Työtunteja voit tehdä valintasi mukaan.

- Meidän kauttamme kesätyöstä voi usein tehdä myös ympärivuotisen, jos tekijällä on halua jatkaa tienaamista keikkatöillä vaikka opintojen ohessa, kertoo VMP:n viestintä- ja markkinointipäällikkö Kirsi ”Gidde” Lönnmark.

SANNIn urapolku on hyvä esimerkki siitä, miten kesätyöt voivat olla kaikkea muutakin kuin kahdeksasta neljään puurtamista läpi koko kesän.

- Mun kesätyöt alkoi lukioaikoina tuotepromojen parissa. Heitettiin läppää ja paukutettiin hikisellä provikkapalkalla erilaisia tuotepaketteja jengille. Olihan se hauskaa vaikka asiakaspalvelun valo- ja varjopuolet tulivatkin supersosiaalisessa duunissa tutuiksi, SANNI muistelee.

Myös SANNIn nykyisessä artistin työssä tiimityö on todella tärkeää. VMP:n kautta haussa olevalta keikka-assarilta vaaditaan tiimityötaitojen lisäksi avointa asennetta ja omiin vahvuuksiin uskomista. Nämä ja monipuolinen kokemus ovat auttaneet myös SANNIa rakentamaan omasta urastaan unelmien työn.

- Mun nykyinen ”kesäduuni” on mun unelmaduuni. Saan kiertää ihan sairaan makeita paikkoja ja tutustua jatkuvasti uusiin mielenkiintosiin ihmisiin, SANNI hymyilee.

Unelmien ura voi joskus yllättää

Mikä on sinun unelmiesi duuni? Joskus reitti unelmien hommaan voi kulkea yllättävääkin kautta. VMP auttaa työnhakijoita omien unelmien ja urapolun löytämisessä. Henkilöstöpalveluyrityksen kautta tehtävissä töissä pääsee kokeilemaan joustavasti erilaisia töitä ja aloja. Vaikka ala ei suoraan olisikaan oma unelmien työ, myös erilaisissa työyhteisöissä työskentely voi avartaa näkökulmaa siihen, mitä haluaisi tulevaisuudessa tehdä.

- Työelämässä onkin tärkeää muistaa, että työn sisällön osaamisen lisäksi monenlaisista taidoista ja avoimesta asenteesta on usein paljon hyötyä, kertoo VMP:n Gidde.

Gidde muistuttaa, että joskus unelmatyö voi löytyä sellaiselta alalta, jota ei olisi aluksi osannut edes harkita.

- Meillä VMP:llä huippuammattilaiset auttavat hakijoita löytämään omat vahvuutensa ja sanoittamaan ne – joskus oma osaaminen saattaa olla hakijalle liiankin itsestäänselvää. Työkokemusta tärkeämpää usein on hyvä asenne ja halu oppia. Erilaisista hommista kertyvä työkokemus on rikkaus alalla kuin alalla, Gidde toteaa.

SANNIn keikka-assarin työssä kurkistus viihdemaailman kulisseihin päivän ajan on antoisa kokemus kenelle tahansa. Keikka-assarin työn hakeminen kannustaa nuoria ajattelemaan oman kuplan ulkopuolelle – mahdollisuuksia on rajattomasti, kun niihin vain uskaltaa tarttua.

- On ihana olla mukana tässä kamppiksessa. Toivottavasti tämä rohkaisee nuoria hakemaan eri duuneja ja hankkimaan työkokemusta tulevaisuutta varten. Jännää nähdä, kuka pääsee mun assariksi. Tulee hauskaa, SANNI iloitsee.