Uusia tulokkaita ja vanhoja tuttuja uusissa tehtävissä Varamiespalvelussa ja VMP-konsernissa

Uusia tulokkaita ja vanhoja tuttuja uusissa tehtävissä Varamiespalvelussa ja konsernissa

Syksyn aikana VMP Varamiespalvelussa tapahtuu muutamia henkilöstömuutoksia eri puolilla Suomea. Yli 30:lle paikkakunnalle levittäytynyt Varamiespalvelu on tullut tutuksi myös pitkäaikaisista yrittäjistään, joista osa on toiminut paikkakunnallaan jo lähes 20 vuotta. Näin ollen koittaa myös eläköitymisen aika, kun Huittisten yrittäjä Pekka Pirttikoski siirtyy syksyn aikana pois työtehtävistä. Pekan suuriin saappaisiin astuu nuoresta iästään huolimatta HR-alan konkari Sonja Laine, joka on tuttu kasvo Forssan VMP:ltä.

"Olen toiminut tässä bisneksessä yli 13 vuotta, joten minulla on paitsi vankka näkemys, myös suuri intohimo alaa kohtaan. Olen päässyt työskentelemään sekä yritys- että työntekijäasiakkaiden kanssa ja jatkossakin haluan taata asiakkailleni parhaan mahdollisen palvelun. Uskon, että henkilökuntani ja oman osaamiseni kautta pystymme auttamaan asiakkaitamme muuttuvissa henkilöstötarpeissa ja tarjoamaan hakijoillemme heidän tilanteeseen soveltuvia työpaikkoja. Odotan innolla, että pääsen käyttämään osaamistani ja verkostoja uudessa roolissani”, kertoo Sonja Laine, joka on valmis ottamaan seuraavan askeleen urallaan yrittäjän ominaisuudessa.

Sonja (keskellä) työskentelee Huittisten toimistolla Lotta Toivolan (vas.) ja Minna Wilpolan (oik.) kanssa.

Kuopion VMP siirtyy joulukuusta alkaen Seija ja Ossi Tolosen hoiviin. Ossi on toiminut jo lähes 12 vuotta VMP Varamiespalvelun luotettavana ja kehityshakuisena yrittäjänä Joensuussa ja ottaa nyt johdettavakseen Seijan kanssa myös Kuopion toimialueen. Seijan tuliterästä yrittäjäpakista löytyvät jo opettajan ammatti, kauppatieteiden opiskelu ja VMP:n toiminnan tuntemus puolisonsa Ossin kautta.

Seija odottaa malttamattomana työkavereita ja uusia tehtäviään. ”Johdettuani isoa yksikköä yli 10 vuotta, rohkaisin mieleni yrittäjyyteen. Savolainen taustani puoltaa jalansijaa juuri Kuopion alueella ja se luo vankan pohjan toiminnalle aiemman taustani ohella. Varsinaista suostuttelua ei myöskään vaadittu, koska koin hetken muutokseen kaikin puolin otolliseksi ja sain kannustusta myös perheeltä kotona. Uusi vaihe elämässäni ja tuoreet kasvot töissä ovat lämpimästi tervetulleita!

Varamiespalvelun vt. toimitusjohtaja Jani Suominen on tyytyväinen molempien toimipisteiden uusiin voimavaroihin. ”Sonjan vaihtelevat toimenkuvat vuosien aikana auttavat häntä varmasti uudessa asemassa erittäin hyvin ja hänellä on kaikki valmiudet jatkaa Huittisten ja Sastamalan suotuisaa kehitystä henkilöstöpalvelujen maailmassa. Olen myös ilahtunut Seijan mukaantulosta, sillä hänen monipuolinen ja ajantasainen osaamisensa turvaa entistä paremman palvelun asiakkaillemme, oli sitten kyse henkilöstövuokrauksesta, rekrytoinneista, itsensätyöllistämisestä tai kasvupalveluista.”

Konserniyksiköitä kiertäen kaksoisroolin vastuuseen

Kesällä listautuneen VMP Oyj:n yritysvalikoima pitää sisällään valtavan tarjonnan erilaisia työelämän toimintoja. Niihin on hyvin kattavasti viime vuosina tutustunut Meri Halonen, joka aloitti kesän jälkeen VMP Helsingin ja samoissa tiloissa toimivan Staffplussan yhteisenä HR-resurssina.

Kasvava ja kehittyvä VMP-yhtiö mahdollistaa henkilöstölleen laajat etenemismahdollisuudet eri yritystensä sisällä. Merin uusi toimenkuva on esimerkki yritysostojen kautta syntyneestä uudesta työpaikasta, johon paras osaaja löytyi erittäin läheltä.

Meri kertoo aloittaneensa työuran VMP:llä jo opiskeluaikana. ”Alkuaikojen vuokratyösuhteita hoitavasta HR-koordinaattorista kasvoin HR-konsultiksi keskittyen lähinnä rekrytointeihin ja soveltuvuusarvioihin. VMP:n ostaessa Romana Managementin, siirryin melko pian heidän palvelukseensa ja aloitin perehtymisen organisaation ja johtamisen kehitystyöhön, työyhteisöjen parissa tehtävään työhön sekä haastavampiin rekrytointeihin ja soveltuvuusarviointeihin.

Meri Halonen palasi Romanasta VMP Varamiespalveluun Helsinkiin vasta perustettuun esimiesrooliin, jonka tarkoituksena on hitsata samoissa tiloissa toimivat, mutta erilaisin yrityskulttuurein varustetut HR-tiimit yhteen.

Staffplussan myyntijohtaja Kai Karrenberg kuvailee Meriä innovatiiviseksi tiimipeluriksi, jonka työkalupakissa on paljon ongelmanratkaisukykyä. ”Meri on avainasemassa yritystemme kasvustrategian toteutumisessa. Hänen tavoitteenaan on yhdistää molemmat tiimit lähemmäksi toisiaan ja hyödyntää molemmista toimintamalleista niiden parhaita osia. Merkityksetöntä ei ole myöskään henkilökemia. Meri on helposti lähestyttävä, kuunteleva ja oikeudenmukainen, ihmiset pystyvät tukeutumaan häneen, kun mahdollisia eroavaisuuksia yrityskulttuureissa ilmenee.

VMP haluaa toivottaa kaikille uusille yrittäjille ja toimihenkilöille paljon onnea matkaan! Henkilöstövahvistukset auttavat VMP:tä yhteisten tavoitteiden määrittelyssä ja vision sekä strategian jalkauttamisessa. Synergian saavutus ja yhteisten tavoitteiden määrittely parantaa myös asiakaskokemustamme merkittävästi.

Tavoitat uudet henkilömme tutuista vmp.fi-sähköposteista.