VMP teki Suomen Nenäennätyksen — yli 2000 työhaastattelua Nenäpäivänä

Henkilöstöpalveluyritys VMP onnistui yli odotusten Nenäpäivä-haasteessaan perjantaina 11.11. Tarkoituksena oli tehdä 1 111 työhaastattelua yhden päivän aikana eri puolilla maata ja lahjoittaa jokaisesta haastattelusta 10 euroa Nenäpäivä-keräykseen. VMP:n tempaus sai suomalaiset liikkeelle ja kaiken kaikkiaan työhaastatteluissa kävi 2 018 henkilöä, joista kertyi Nenäpäivä-keräykseen 20 180 euron potti.

Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Uudenlaisille ja ennakkoluulottomille tavoille tehdä työhaastatteluja on selvästi tilausta, VMP Varamiespalvelun toimitusjohtaja Juha Pesola sanoo.

VMP aikoo seurata, miten haastatteluissa käyneiden työllistyminen etenee. Osa haastatelluista työllistyi jopa saman tien. Yli puolet osallistujista osallistui tapahtumaan aktiivisina työnhakijoina ja loput olivat liikkeellä ensisijaisesti työhaastattelun harjoittelu ja lahjoitus mielessä. Timo Holkko tarttui VMP:n sähköpostikutsuun ja pääsi haastattelunsa jälkeen hommiin jo samana päivänä.Tarjolla oli koulusiivouskeikkaa, joka sopi mielestäni hyvin myös päivän teemaan eli lasten auttamiseen. Olin toimistolla haastattelussa yhdeksältä ja töissä jo ennen 10.30. Jatkohommia on sovittu myös tälle viikolle, Holkko kertoo.

Ammattikoulusta kokiksi valmistunut Henna Honkanen työskenteli VMP:n ja Onnibussin yhteisessä Nenäpäivä-tapahtumassa Tampereella. VMP ja Onnibus järjestivät yhteisen Työ-kiertueen ennen Nenäpäivää suurimmissa kaupungeissa. Työskentely promotyöntekijänä Tampereen Nenäpäivässä toi vaihtelua tällä hetkellä työttömänä olevan kokin arkeen.

Tapahtumassa oli hyvä tekemisen meininki ja työskentely sai myös ajattelemaan asiakaspalvelutyötä yhtenä tulevaisuuden vaihtoehtona, kertoo Honkanen.

Lisätietoja:

VMP Varamiespalvelun toimitusjohtaja Juha Pesola, 040 307 5105
VMP Varamiespalvelun markkinointipäällikkö Johannes Setänen, 040 307 5052
Töitä saanut Timo Holkko, 044 567 8956

• nenäpäivä

VMP Varamiespalvelu on henkilöstöpalvelualan yritys, jonka ydinosaamista on henkilöstövuokraus ja rekrytointi. Meillä on ilo tarjota työtehtäviä vuosittain 3 000 asiakasyrityksen palveluksessa yli 12 000 työntekijälle.

www.vmp.fi

Johannes Setänen