Uusi yritysosto Euroopassa – WSP laajenee Hollannin markkinoille

Syyskuussa WSP osti tanskalaisen Orbiconin, joka vahvistaa WSP:tä Pohjoismaissa 500 henkilöllä. Seuraavaksi WSP ostaa Lievensen – yhden Hollannin johtavista rakennetun ympäristön konsulteista.

- Yrityskauppa on WSP:n globaalin strategian mukainen tukien kasvua Euroopassa ja se antaa meille ainutlaatuisen mahdollisuuden laajentua Alankomaihin. Yrityskauppa tarkoittaa, että meillä on nyt Euroopassa yli 16 000 työntekijää, mikä vahvistaa asemaamme Euroopan johtavana rakennetun ympäristön konsulttina. Hollanti on mielenkiintoinen markkina, jossa näemme suuren potentiaalin paikallisesti, mutta myös erinomaisen lisän globaaliin portfolioomme. Maa on aivan kuten WSP, eturintamassa kestävyyden ja teknisen osaamisen suhteen, sanoo WSP Finland Oy:n toimitusjohtaja Harri Yli-Villamo.

Lievense on yksi Alankomaiden 15 menestyneimmästä teknologiakonsultista ja toimii kiinteistöjen, ympäristön, infrastruktuurin, energian ja vesihuollon alalla.

- Liittyminen WSP:hen on hyvä uutinen Lievenselle ja työntekijöillemme. Olemme iloisia voidessamme olla osa yritystä, jolla on vahvat asiakassuhteet ja arvot, jotka ovat yhdenmukaisia omiemme kanssa. WSP tunnetaan maailmanluokan asiantuntemuksesta ja verkostosta, joka auttaa meitä kasvamaan kansallisesti ja kansainvälisesti sekä tarjoamaan merkittäviä mahdollisuuksia niin asiakkaillemme kuin työntekijöillemmekin. Meille WSP on ihanteellinen kumppani tulevalle kasvutiellemme, sanoo Lievensen toimitusjohtaja Eric van den Broek.

Lievense

Lievense on perustettu vuonna 1964, ja se on monialainen teknologiakonsultointiyritys, joka toimii kiinteistöjen, infrastruktuurin, energian, vesihuollon ja ympäristön alalla. Lievensen asiantuntijat tarjoavat insinööri- ja suunnittelupalveluita, strategista konsultointia sekä projektin johtamispalveluita. Yhtiö on ollut mukana muun muassa Hollannin suosituimpien museoiden, kuten Palais Het Loo -museon, kunnostus- ja laajennushankkeissa ja prinsessa Beatrixin sulun laajennusprojektissa. Prinsessa Beatrix vihki vuonna 1938 perustetun kansallismonumentin laajennuksen virallisesti helmikuussa 2019. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Bredassa. Lievensessä työskentelee noin 375 työntekijää.

• hollanti
  • yritysosto

Meillä työskentelee yli 650 asiantuntijaa eri puolilla Suomea. Suomen WSP on osa globaalia WSP:tä, jossa työskentelee noin 49 000 asiantuntijaa 550 toimistossa ympäri maailmaa.