Uutinen -

YIT:n uusia kohteita Liettuassa: NØRDIKA-kauppakeskus ja Scanian raskaan liikenteen palvelukeskus

YIT Kaustan toimitusjohtaja Kestutis Vanagas luovuttaa NØRDIKA-kauppakeskuksen ensimmäisen vaiheen avaimet tilaajalle.

YIT:n rakentaman NØRDIKA-kauppakeskuksen ensimmäinen vaihe on valmistunut Liettuassa. Ostoskeskus sijaitsee lähellä Vilnan lentokenttää, IKEA:n naapurissa. Ostoskeskuksen ensimmäisen vaiheen urakkasopimuksen arvo on noin 11 miljoonaa euroa. Projektin tilaaja on kanadalainen sijoitusyhtiö VPH.

NØRDIKA:n ensimmäisen vaiheen pinta-ala on noin 20 000 m2. Ostoskeskuksessa toimii yli 30 paikallista ja kansainvälistä kauppaketjua ja ravintolaa kuten Rimi Hypermarket, Elektromarkt ja McDonald's.

Ostoskeskuksen toisen vaiheen pinta-ala on lähes 22 000 m2 ja arvo noin 10 miljoonaa euroa. Toinen vaihe valmistuu keväällä 2016.

Kauppakekuksen pääurakoitsija on YIT Kausta. Arkkitehti- ja ympäristösuunnittelusta vastaa liettualainen Unitectus. Konsulttina toimi kansainvälinen arkkitehtitoimisto Chapman Taylor.

YIT rakentaa Scanialle raskaan liikenteen palvelukeskuksen Siauliaihin

Raskaiden kuorma- ja linja-autojen sekä teollisuus- ja merimoottorien valmistaja Scania rakennuttaa uuden palvelukeskuksen Liettuan Siauliaihin. Scania investoi uuteen raskaan liikenteen palvelukeskukseensa 2,66 miljoonaa euroa. Rakennustyöt alkoivat syyskuun alussa 2015 ja keskus valmistuu maaliskuussa 2016.

Palvelukeskuksen pinta-ala on 1 413 m2. Keskukseen tulee kaksi kerrosta ja seitsemän työasemaa, joissa palvellaan noin 6 000 ajoneuvoa vuodessa.

Uusi palvelukeskus mahdollistaa asiakasmäärän lisäämisen ja työskentelyn kahdessa vuorossa. Moderneissa tiloissa Scanian henkilökunta voi palvella asiakkaita entistä paremmin.

Siauliain keskus on Scanian neljäs palvelukeskus Liettuassa ja toinen YIT Kaustan rakentamista keskuksista. YIT Kaustan toimitusjohtaja Kestutis Vanagasin mukaan uusi palvelukeskus vastaa Scanian viimeisimpiä vaatimuksia suunnittelultaan ja toteutukseltaan.

"Palvelukeskus on suunniteltu turvaamaan Scanian tiimin tehokkaan työskentelyn mahdollisimman hyvissä olosuhteissa. Palvelukeskus rakennetaan puolen vuoden haastavassa aikataulussa. Scanian henkilökunta muuttaa uuteen rakennukseen maaliskuun lopussa 2016“, Vanagas kertoo.

Lisätietoja:

Akvile Varanauskiene, viestintäpäällikkö, YIT Kausta, p. +37061473400