YIT aloitti kahden uuden kerrostalon rakentamisen aluekehityskohteessaan Pietarissa

YIT on käynnistänyt kahden uuden kerrostalon rakentamisen Novo Orlovski -nimisessä aluekehityshankkeessaan Pietarissa. Kesäkuun lopussa käynnistetyn hankkeen arvo on yli 70 miljoonaa euroa, ja sen on määrä valmistua vuoden 2017 lopussa. Koko aluekehitysprojektin arvo on yli miljardi euroa.

Novo Orlovskin nyt käynnistetty aloitus käsittää kaksi 7-kerroksista taloa, joihin valmistuu yhteensä noin 620 asuntoa yhteispinta-alaltaan noin 31 000 asuinneliömetriä. Asunnot vaihtelevat kooltaan yksiöistä neliöihin. Asunnot myydään tasoitepintaisina tai täysin viimeisteltyinä. Talojen yhteyteen rakennetaan liike- ja toimitiloja noin 2 500 neliötä sekä noin 250 auton pysäköintilaitos.

Kokonaisuudessaan Novo Orlovskin 46 hehtaarin suuruiselle tontille valmistuu vajaat 10 000 asuntoa. Kohteeseen rakennetaan lisäksi useita pysäköintilaitoksia, viisi päiväkotia, kaksi koulua, kauppoja, apteekkeja, urheilu- ja vapaa-ajankeskus sekä muita toimitiloja palveluita ja kauppaa varten. Kohteen arkkitehtonisen ja aluesuunnitelman on laatinut espanjalainen arkkitehtitoimisto Taller de Arquitectura. Hanke sijaitsee Pohjois-Pietarissa erinomaisten liikenneyhteyksien ja palveluiden tuntumassa.

”Novo Orlovski edustaa Pietarissa nykyaikaista asumista viihtyisässä ja toimivassa elinympäristössä, jossa on huomioitu sekä esteettömyys että turvallisuus. Avara kävelykatu kauppa- ja liiketiloineen toimii alueen keskiakselina. Alueen toiminnallisuutta lisäävät lukuisat kävely- ja pyöräilyreitit. Novo Orlovskissa pyrimme kaikin tavoin toteuttamaan asiakkaidemme toiveet laadukkaasta asumisesta”, kertoo hankkeen rakennuttajan, YIT St. Petersburgin pääjohtaja Mihail Vozijanov.

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. +358 50 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Teemu Helppolainen, Venäjä-liiketoiminta-alueen johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. +7 915 316 8216, teemu.helppolainen@yit.ru

• rakennushankkeet
  • aluekehityshanke
  • pietari
  • venäjä

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli noin1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi.