Eutelsat annonce le succès de l’émission d’un emprunt obligataire à 7 ans

Eutelsat annonce le succès de l’émission d’un emprunt obligataire à 7 ans

Émission obligataire à 7 ans d’un montant de 800 millions d’euros portant coupon à 2,000% et venant à échéance en 2025 pour refinancer la souche obligataire venant à échéance en janvier 2019. Impact positif d’environ 24 millions d’euros par an sur les intérêts payés contribuant à la maximisation du cash-flow libre.

Paris, le 25 septembre 2018 - Eutelsat Communications (Euronext Paris : ETL) a annoncé aujourd’hui l’émission par Eutelsat S.A. d’obligations senior non assorties de sûretés (les « Obligations ») à 7 ans pour 800 millions d’euros.

L'entreprise a pu tirer parti de l’environnement de marché favorable pour lever du financement à long terme pour une maturité de 7 ans dans des conditions attractives. Cette opération a été très bien accueillie par une base diversifiée d’investisseurs et a été sursouscrite illustrant la confiance du marché dans la solidité du modèle économique à long terme d’Eutelsat.

Les Obligations seront émises à 99,400% et seront remboursables à 100% de leur montant principal à leur maturité. Le coupon s’élèvera à 2,000% par an. Euroclear France, Clearstream et Euroclear procèderont à la compensation des Obligations. Une demande sera introduite en vue de la cotation des Obligations sur le marché réglementé de la Bourse de Luxembourg. Les Obligations auront une maturité de 7 ans. Leur règlement-livraison est prévu autour du 2 octobre 2018.

Cette émission obligataire permettra à Eutelsat S.A. de refinancer les obligations émises le 14 décembre 2011 pour un nominal de 800 millions d’euros, portant un coupon de 5,000% et venant à échéance en janvier 2019.

Cette opération contribuera à la maximisation du cash-flow libre discrétionnaire du Groupe : elle entraînera en effet une réduction du montant des intérêts payés d’environ 24 millions d’euros avant impôts sur base annuelle à compter de l’exercice 2019-20, une évolution qui fait suite à une première baisse de 31 millions d’euros du montant de cette ligne enregistré entre le 30 juin 2016 et le 30 juin 2018.Par ailleurs, cette émission obligataire permettra également à Eutelsat d’allonger la maturité de sa dette.

Coordinateurs Globaux : Société Générale, Crédit Agricole Corporate and Investment Bank

Teneurs de Livre Associés : HSBC Bank plc, Mizuho International plc et MUFG Securities EMEA plc

Co-lead manager:Landesbank Hessen-Thüringen Girozentrale

A propos des Obligations :

Émetteur: Eutelsat S.A.

Montant: 800 million d’euros

Coupon: 2,000 %

Maturité: 2 octobre 2025

Date de règlement : 2 octobre 2018

Place de cotation : Liste officielle et marché règlementé de laBourse du Luxembourg

A propos d'Eutelsat

Créée en 1977, Eutelsat Communications est l'un des plus grands opérateurs de satellites au monde. Grâce à sa flotte mondiale de satellites et à ses infrastructures au sol, Eutelsat permet à ses clients des secteurs Vidéo, Données, Services aux gouvernements et Connectivité Fixe et Mobile d’établir des liaisons efficaces à destination de leurs propres clients, où qu’ils se trouvent. Eutelsat diffuse plus de 6 900 chaînes, opérées par les plus grands groupes de télévision, touchant une audience d’un milliard de téléspectateurs équipés pour la réception satellite ou connectés aux réseaux terrestres. Basée à Paris, Eutelsat s’appuie sur un réseau mondial de bureaux et de téléports. Ses équipes, constituées de mille collaborateurs originaires de 46 pays, s’engagent au quotidien pour offrir la meilleure qualité de service.

Eutelsat Communications est cotée à la Bourse de Paris (Euronext Paris) sous le symbole ETL.

Marie-Sophie Ecuer Tel: + 33 1 53 98 37 91 mecuer@eutelsat.com

Jessica Whyte  Tel: + 33 1 53 98 37 91  jwhyte@eutelsat.com

Investisseurs et analystes
Joanna Darlington Tel. : +33 1 53 98 35 30 jdarlington@eutelsat.com

Cédric Pugni Tel. : +33 1 53 98 35 30 cpugni@eutelsat.com

Not for distribution, directly or indirectly, in or into the United States, Canada, Australia or Japan. The distribution of this document may be restricted by law in certain jurisdictions. Persons into whose possession this document comes are required to inform themselves about and to observe any such restrictions.

This announcement does not constitute or form part of an offer or solicitation of an offer to purchase or subscribe for securities in France. This document shall not be construed as an offer to the public as defined under article L.411-1 of the French Code monétaire et financier, to the extent that the Bonds will have a denomination of €100,000 and will only be offered to (i) providers of investment services relating to portfolio management for the account of third parties (personnes fournissant le service d'investissement de gestion de portefeuille pour compte de tiers), and/or (ii) qualified investors (investisseurs qualifiés) acting for their own account as defined in, and in accordance with Articles L. 411-1, L.411-2 and D.411-1 of the French Code monétaire et financier.

United States

Neither this document nor any copy of it may be taken, transmitted or distributed, directly or indirectly, in or into the United States its territories or possessions or to any US person (as defined in Regulation S under the United States Securities Act of 1933, as amended (the “U.S. Securities Act”)). This document does not constitute or form part of any offer or solicitation of an offer to purchase or subscribe for securities in the United States. The Bonds may not be offered or sold in the United States absent registration or an applicable exemption from the registration requirements of the U.S. Securities Act The Bonds have not been and will not be registered under the U.S. Securities Act and Eutelsat S.A. does not intend to make a public offer of the Bonds in the United States. Any failure to comply with these restrictions may constitute a violation of United States securities law and other applicable laws.

United Kingdom

This document is distributed only to, and is directed only at persons who (i) have professional experience in matters relating to investments falling within Article 19(5) of the Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005 , as amended (the "Order"), (ii) fall within Article 49(2)(a) to (d) ("high net worth companies, unincorporated associations etc.") of the Order, or (iii) are outside the United Kingdom and to whom it may otherwise lawfully be communicated, (all such persons together being referred to as "relevant persons"). Neither this document nor any of its contents must be acted on or relied on by persons who are not relevant persons. Any investment or investment activity to which this document relates is available to relevant persons only and will be engaged in only with relevant persons.

Italy

The offering of the Bonds has not been registered pursuant to Italian securities legislation and this document shall not be distributed in the Republic of Italy (Italy) except (i) to qualified investors (investitori qualificati), pursuant to Article 100 of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 (the Consolidated Financial Services Act) and Article 34-ter, paragraph 1, letter (b) of CONSOB regulation No. 11971 of 14 May 1999 (the CONSOB Regulation), all as amended and restated from time to time or (ii) in any other circumstances where an express exemption from compliance with the restrictions on offers to the public applies, as provided under Article 100 of the Consolidated Financial Services Act and Article 34-ter of the CONSOB Regulation No. 11971, in each case in compliance with Italian law and regulations or requirement imposed by CONSOB or any other Italian authority.

This announcement may include projections and other “forward-looking” statements within the meaning of applicable securities laws. Any such projections or statements reflect the current views of Eutelsat Communications or its subsidiaries about further events and financial performance. No assurance can be given that such events or performance will occur as projected and actual results may differ materially from these projections.