​Marit Strømøy er Glamox-ambassadør under Nor-Shipping

Marit Strømøy ble historisk da hun som første kvinnelige utøver vant et VM-race i båtsportens Formel 1. Nå har Glamox fått den tøffe båtføreren og båten hennes om bord til Nor-Shipping 2017.

Marit Strømøy har drevet med båtsport i 28 år og har siden 2007 konkurrert i F1 World Powerboat Championship (F1H2O). Fortsatt er hun eneste kvinne i den fartsfylte sporten. I 2015 vant hun sitt første F1H20 race foran 17 menn. En knapp måned før sitt neste race, (GRAND PRIX OF FRANCE), skal Strømøy være ambassadør for Glamox under årets Nor-Shipping-messe.

- Nor-Shipping blir en ny opplevelse for meg så jeg gleder meg til det. Glamox leverer maritime produkter av høy kvalitet, noe som også er viktig i min idrett, så sånn sett har vi mye til felles, sier Strømøy.

Strømøy er klar på at det å hevde seg i Formel 1 krever mer enn bare godt utstyr. Når en skal håndtere mellom 7-8 G i svingene stiller det store krav til fysisk styrke. Derfor legger Strømøy ned både 1 og 2 treningsøkter daglig. Mental utholdenhet og gode taktiske ferdigheter er også viktig.

- Mange mener at motorsport først og fremst stiller krav til økonomi, men i Formel 1 holder det ikke bare å være rik. Det er en god trøst for oss som er privatførere i en verden av statsfinansierte utøvere, sier Strømøy.

Når det er sagt, er båtene naturligvis en svært viktig del av sporten. Den som har lyst til å ta en nærmere titt på den 490 kg tunge katamaranen med sine 400 hk og en toppfart på 250 km/t, får anledning til det på Glamox’ stand under Nor-Shipping.

• Environment, Energy

• marit strømøy
  • nor-shipping
  • aqua signal
  • quality
  • lighting solution
  • marine
  • offshore
  • led
  • glamox

Glamox er et norsk industrikonsern som utvikler, produserer og distribuerer profesjonelle belysningsløsninger for det globale markedet. Glamox-konsernet er en ledende leverandør til verdens marine og offshore-markeder.

Glamox-konsernet er en global organisasjon, med 1300 ansatte og salg og produksjon i mange europeiske land, samt i Asia og Nord-Amerika. Den årlige omsetningen er på MNOK 2.500 (2016). Konsernet eier en rekke varemerker innen kvalitetsbelysning, inkludert Glamox, Aqua Signal, Luxo, Høvik Lys, Norselight og LINKSrechts. Glamox møter kundenes behov og forventninger ved å levere kvalitetsprodukter og -løsninger, service og support

Elin Heidi Stavik

Marketing Project Manager Marketing +47 71 24 63 35