Grundfos udnævner Lone Tvis til ny chef for HR

Grundfos-koncernen udnævner Lone Tvis til ny koncerndirektør for HR, CHRO. Hun får dermed ansvaret for den globale Human Resources organisation.

Lone Tvis har en 19 år lang, succesfuld karriere med i bagagen med erfaring fra store internationale virksomheder som Arla Foods og Danfoss.

Hun tager over efter Henrik M. Christiansen, som forlader Grundfos i slutningen af april. Lone Tvis begynder hos Grundfos efter sommerferien og vil indgå i koncernledelsen og koncernens Extended Leadership Team.

- For at fortsætte vores rejse og videreudvikle Grundfos skal vi skabe og fortsat udvikle en stærk organisation med en kultur af sande innovatører og holdspillere. Vi er allerede godt på vej med vores HR-transformation og jeg ser frem til, at Lone fortsætter og yderligere styrker denne vigtige indsats sammen med resten af HR-holdet. Og ikke mindst til at hun slutter sig til koncernledelsen, hvor jeg er overbevist om, at hun med sin store internationale erfaring vil kunne yde store bidrag, siger koncernchef Mads Nipper.

Lone Tvis kommer fra Arla Foods, hvor hun gennem en periode på 9 år har haft forskellige stillinger som HR Vice President, senest for Global Supply Chain og tidligere for Consumer Central Europe, Global Categories samt Operations.

Hos Arla Foods har hun senest været involveret i at opbygge en global forsyningskædeorganisation. Derudover har hun arbejdet med en konstant globalisering af virksomheden med fokus på integration af nye forretningselementer, implementering af nye strategier og procesregler samt styrkelse af medarbejdere og arbejdspræstation.

- Jeg ser frem til at starte hos Grundfos. Grundfos er ikke kun brancheførende og tilbyder innovative løsninger på nogle af verdens mest presserende problemer, det er også en imponerende organisation med en rig historie, der bygger på stærke værdier og som er drevet af passionerede medarbejdere, der arbejder for en god sag i en globaliseret og voksende verden, siger Lone Tvis.

Lone Tvis har en kandidatgrad i Social Sciences fra University of Aarhus samt en diplomuddannelse i Business Administration fra Aarhus School of Business. Hun har suppleret sine studier med kurser ved Master Proramme in European Human Resources Management.

Yderligere information:
Frank B. Winther, Director, Grundfos Group Communication