Nieuws -

ABAX Nederland biedt oplossingen voor gestolen winkelwagentjes

Waarom?

• Er zijn nog altijd mensen die hun winkelwagentje mee naar huis nemen. Op zich mag dit, als je naast de supermarkt woont, maar neem je het winkelwagentje buiten een straal van 100 meter van de desbetreffende winkel mee dan kan je een boete van euro 90,- riskeren.
  • Winkelwagens verdwijnen vooral in dichtbevolkte wijken met veel woningen om de hoek van een supermarkt. Winkelwagentjes worden o.a teruggevonden in kanalen.

Oplossing?

Bij sommige supermarkten neemt het verlies zulke drastische vormen aan dat maatregelen nodig zijn. Wielblokkering kan dan ook een oplossing zijn. De wielen worden automatisch geblokkeerd als het winkelwagentje buiten een bepaalde straal rijdt. Door de wielen te blokkeren zijn deze nutteloos geworden en kunnen dieven de winkelwagentjes niet meer doorverkepen. Het nadeel hiervan is dat je het winkelgebied beperkt voor de klanten. Als je bv iets verder weg moet parkeren vanwege overvolle parkeergarages dan sta je halverwege stil met je winkelwagentje.

Hoe kan ABAX helpen?

ABAX Equipment Control is een kosteneffectieve oplossing zijn. De waterbestendige GPS tracker zorgt ervoor dat u altijd precies weet waar het winkelwagentje zich bevindt, zonder je het winkelgebied beperkt voor klanten. De units fungeren een aantal jaren op de interne batterij met extra lange levensduur. Ze zijn verkrijgbaar in de uitvoeringen standaard of large, afhankelijk van het vermogen van de batterij. De installatie is zeer eenvoudig. Tevens heeft ABAX een speciale behuizing ontworpen: de ABAX Equipment Control Cage. Door het slimme design blijft de control unit beschermd tijdens zware (weers)omstandigheden en verliest de antenne nooit het GPS-signaal door verstoring via de metalen behuizing.

Onderwerpen

• Data, telecommunicatie, IT