ABAX biedt nieuwe product onderdelen voor Equipment Control

Halfweg, 23 augustus 2018

ABAX Mini

ABAX Mini is een kleine control unit met een eigen batterij, die eenvoudig te bevestigen is op bijvoorbeeld (klop)boormachines, cirkelzagen, pneumatisch materieel, hydraulische gereedschappen, slijpmachines, landmeters, trilmachines en containers. De unit is bovendien waterafstotend (IP67), ontworpen voor een veeleisende werkomgeving en binnen enkele minuten geïnstalleerd en klaar voor gebruik. Door in te loggen op de online portal kan de gebruiker op een digitale kaart zien waar het gereedschap is. Via deze portal zijn ook andere producten van ABAX, zoals Triplog (voor voertuigen) en Equipment Control (voor groter materieel), gemakkelijk te traceren.

Control Cage

Voor de andere control units (ABAX 5 en ABAX Equipment Control) heeft ABAX een speciale behuizing ontworpen: de ABAX Equipment Control Cage (zie afbeelding hieronder). Door het slimme design blijft de control unit beschermd tijdens zware (weers)omstandigheden en verliest de antenne nooit het GPS-signaal door verstoring via de metalen behuizing. ABAX Equipment Control is geschikt voor aangedreven materiaal, zoals boten en tractoren, waarbij de unit op de accu wordt geplaatst. Daarnaast zijn er control units met een interne batterij, die vooral worden gebruikt voor de locatiebepaling van containers, opgeslagen zwaar materiaal of trailers.

Bescherming tegen diefstal

Diefstal van bedrijfsmateriaal vanuit een werkplaats of de bedrijfswagen is een vervelende aangelegenheid. In Den Haag werd in maart een grote hoeveelheid gestolen gereedschap door de politie in beslag genomen. In totaal kreeg de politie ruim 1.500 e-mails van mensen die vermoeden dat het gereedschap van hen is. Met ABAX Mini weet een gebruiker altijd de laatste locatie van zijn materieel. “Met de nauwkeurige locatiebepaling helpen we onze klanten het beschermen van hun materiaal tegen diefstal. Daarnaast geven we inzicht in het gebruik van het gereedschap, want een eigenaar kan precies terugzien waar en hoe lang het materieel is ingezet. Bovendien komt het natuurlijk ook wel eens voor dat het gereedschap zoek raakt zonder dat het door een kwaadwillende is ontvreemd. Ook dan is het handig dat je direct kunt zien dat een medewerker het gereedschap bij een andere klus is vergeten in te ruimen”, stelt Martijn Zewald.

Onderwerpen

• Data, telecommunicatie, IT

ABAX is een leverancier van oplossingen voor de ‘Connected Workspace’. ABAX, dat in handen is van Investcorp, is een toonaangevend bedrijf in Europa op gebied van telematica en IoT. Met de producten en diensten van ABAX kunnen bedrijven de productiviteit verhogen, de kosten verlagen en het overzicht behouden.. Dit leidt tot betere prestaties van werkgevers en werknemers. Alle oplossingen worden aangeboden en geleverd als Software-as-a-Service. Het bedrijf heeft 450 medewerkers, verspreid over kantoren in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Polen en China. Het hoofdkantoor van ABAX is gevestigd in Larvik, Noorwegen. ABAX is official supplier van Ajax. www.abax.nl