AkzoNobel lanceert nieuwe Color Sensor voor professionele schilders

Dankzij een door AkzoNobel ontwikkelde nieuwe digitale kleurensensor kunnen professionele schilders in enkele seconden heel precies bepalen welke kleuren hun klanten uitgekozen hebben.

Het kleine draagbare apparaatje kan nauwkeurig op elk object kleuren scannen. Vervolgens wordt er een koppeling gemaakt met de Sikkens Color Sensor app die de exacte kleurcombinatie van de verflaag aangeeft.

De sensor wordt in meer dan 12 landen uitgerold. Meer dan 12.000 professionele schilders kunnen er in hun dagelijks werk gebruik van maken. De sensor is het meest recente voorbeeld van hoe AkzoNobel innovatie en expertise breed inzet en zich niet alleen richt op alleen verven en coatings.

"We hebben een uitstekende staat van dienst op het gebied van toonaangevende middelen en diensten voor schilders en de Color Sensor is het meest recente bewijs dat het ontwikkelen van oplossingen die voldoen aan de eisen van onze klanten voorop staat", aldus Nuno Pena, Global Marketing Director Professional en Pre-Decorative Paints. "We hebben een passie voor verf en willen het werk van professionele schilders zo soepel mogelijk laten verlopen.”

Danny Lucas, Executive Chairman and Managing Director van de Lucas UK Group: "Sinds de uitrol van de testversie in juni vorig jaar gebruiken we de Color Sensor op verschillende prominente bouwplaatsen. Het apparaat heeft de manier waarop we kleuren matchen veranderd en wordt zeer gewaardeerd. Het systeem wordt gebruikt door al onze schilders en door architecten voor het bepalen van de specificaties voor een bepaalde klus. Voor klanten betekent het een hele verbetering van de operationele en onderhoudswerkzaamheden."

Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 55% van de klanten vindt dat de kleur van de verf anders is dan ze verwacht hadden als het eenmaal op een muur is aangebracht. Door gebruik te maken van de Color Sensor kunnen professionele schilders er zeker van zijn dat hun klanten de gewenste kleur ook op de muur krijgen.

"We willen het voor zoveel mogelijk schilders mogelijk maken om met de Color Sensor te werken”, zegt Pena. "Hij is gemakkelijk mee te nemen, er is geen kalibratie nodig en de sensor werkt naadloos samen met de Color Sensor app. Met een nauwkeurigheid van ≥ 90% voegt het grote waarde toe aan het vertrouwen dat klanten hebben in professionaliteit van hun schilder. Het zou tot het standaard gereedschap van elke schilder moeten behoren”, aldus Pena.

De Color Sensor, die op de markt wordt gebracht onder de decoratieve verfmerken van AkzoNobel - waaronder Sikkens, Dulux Trade, Marshall, Coral en Alba - zal naar verwachting later dit jaar in nog meer landen worden gelanceerd.

Meer informatie is te vinden op de website en in de video.

Onderwerpen

• Chemische industrie