AkzoNobel maakt poedercoatings nog duurzamer

Poedercoatings boden altijd al tal van milieuvoordelen voor onze klanten en ze zijn nu nog duurzamer door de introductie van een serie Interpon Low-E producten, ontwikkeld door AkzoNobel.

De onderneming introduceerde eind vorig jaar de eerste Low-E producten voor grove texturen. Nu is een compleet assortiment voor gladde afwerkingen in Interpon 610 toegevoegd aan de Low-E portfolio. Het nieuwe aanbod is gebaseerd op TGIC-vrij polyester, dat speciaal ontwikkeld is voor het uitharden bij temperaturen lager dan de huidige norm van 180-190°C, energie bespaart en klanten helpt hun efficiëntie te verbeteren.

In totaal zijn 50 producten in het assortiment opgenomen - in glanzende, satijnachtige en matte afwerkingen - bestemd voor een breed scala aan klanten, waaronder fabrikanten van staalconstructies, straat- en tuinmeubilair en landbouw- en bouwmachines.

"Als wereldleider in onze sector richten we ons volledig op het blijven zetten van de standaard voor kwaliteit, service en innovatie", legt Daniela Vlad, Managing Director van AkzoNobels Powder Coatings business, uit. "De lancering van deze nieuwe serie is het meest recente voorbeeld van hoe we klanten altijd willen helpen hun efficiëntie te verbeteren, energie te besparen en hun ecologische voetafdruk te verkleinen”.

Mark Reekie, Powder Coatings Global Segment Manager, General Industry: "Onze Interpon Low-E reeks betekent dat klanten nu gebruik kunnen maken van uithardingstemperaturen van 150-170°C, zonder kwaliteitsverlies of verlies van de fysieke eigenschappen van de coating. Alle producten uit het assortiment kunnen in acht tot 40 minuten worden uitgehard. Dat helpt ook de productiviteit tijdens het coatingproces te verhogen".

Interpon 610 Low-E is ideaal voor gebruik zowel binnen als buiten. De producten op basis van polyester zijn verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren, zijn gemakkelijk aan te brengen en bieden een uitstekende licht- en weerbestendigheid. Ze bieden ook alle voordelen die inherent zijn aan poedercoatings, zoals het ontbreken van vluchtige organische stoffen (VOS), minder afval (z.g. overspray van poeder kan worden gerecycled) en lagere transportkosten.

Het nieuwe Interpon Low-E serie wordt in eerste instantie gelanceerd in Europa, met plannen om het op termijn ook in andere regio’s op de markt te brengen.

Voor meer informatie over AkzoNobels poedercoatings: www.interpon.com.

Onderwerpen

• Chemische industrie

AkzoNobel heeft een passie voor verf. Wij zijn experts in het ambacht van het maken van verven en lakken, waarbij wij sinds 1792 de standaard zetten voor kleur en bescherming. Wereldwijd vertrouwen klanten op ons merkenportfolio van topklasse - waaronder Flexa, International, Sikkens en Interpon. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Nederland en we zijn actief in meer dan 150 landen. We hebben circa 34.500 getalenteerde mensen in dienst met een passie voor het leveren van hoogwaardige producten en diensten.