Persbericht -

AkzoNobels nieuwe Awlgrip ‘Single Stage’ topcoat maakt onderhoud jachten eenvoudiger

De introductie van Awlgrip HDT (High Definition Technology), de nieuwe ‘Single Stage’ topcoat van AkzoNobel, maakt het onderhoud van jachten een stuk eenvoudiger.

Awlgrip HDT is een hoogwaardige, hoogglanzende, single stage coating die een nieuwe standaard neerzet voor het uiterlijk en de duurzaamheid van topcoats en daarmee jachteigenaren in staat stelt hun boot te beschermen middels een hoogkwalitatieve en duurzame afwerking, zonder in te leveren op gebruiksgemak. De termen High Gloss (hoogglans), Durable and repairable (duurzaam en repareerbaar) and True Color (sterke kleuren) omschrijven dit uitzonderlijke product het beste.

"Wij streven er altijd naar om onze klanten nog beter van dienst te zijn en Awlgrip HDT geeft jachteigenaren een eenvoudig te onderhouden en duurzame afwerking", aldus Jean Michel Gauthier, AkzoNobels Global Business Director Marine, Protective en Yacht Coatings. "De topcoat is speciaal ontworpen voor consistente applicatie, repareerbaarheid en uitzonderlijk kleurbehoud.”

Het nieuwe product is onder extreme omstandigheden getest tijdens de meest recente editie van de Volvo Ocean Race (nu The Ocean Race). Awlgrip HDT combineert de functionaliteit van een harde, duurzame afwerking (Awlgrip topcoat) met een iets zachtere, repareerbare afwerking (Awlcraft 2000) en bevat daarnaast minder VOS (vluchtige organische stoffen) dan traditionele topcoats. Awlgrip HDT kan in elke kleur worden geleverd via AkzoNobels Awlmix centra. Daarnaast kunnen rond de 300 kleuren lokaal gemaakt worden via onze online color site www.mixitcloud.com.

Bilal Salahuddin, Commercial Director Yacht Coatings: "Met onze producten willen we het verschil maken door de juiste kleuren en innovatieve ondersteunende tools te bieden die tegemoet komen aan alle technische en prestatievereisten waar onze jachtklanten mee te maken kunnen krijgen".

De nieuwe Awlgrip topcoat is verkrijgbaar in Noord-Amerika en Europa en volgt op de introductie van Awlgrip HDT Clear, die gebruikt kan worden als afwerking van het complete assortiment Awlcraft SE basecoats.

Voor meer informatie over AkzoNobels Awlgrip Yacht Coatings: www.awlgrip.com

Onderwerpen