Klarna lanceert in de VS met Overstock.com

Het Amerikaanse Overstock.com vereenvoudigt online mobile shopping met Klarna

NEW YORK, 1 september 2015 – Klarna, Europees marktleider op het gebied van betaaloplossingen, gaat vandaag live in de Verenigde Staten. Eerste grote retailpartner Overstock.com biedt een verbeterde en vereenvoudigde shopping experience aan door middel van de achteraf betaalmethode van Klarna, met name voor shoppers op mobiele apparaten als smartphone en tablet.

“We verheugen ons zeer op de lancering van Klarna in de VS vandaag. Overstock.com is hierbij een partner die consumenten op dermate grote schaal bedient, dat deze stap van grote invloed zal zijn op de markt,” laat Brian Billingsley, CEO van Klarna Noord-Amerika weten. Amerikaanse consumenten willen eenvoudiger online betalen en webshops willen hun klanten beter bedienen en hun conversie verhogen. De Klarna Checkout draagt hieraan bij. Het vroege succes van Klarna en Overstock.com toont het gigantische potentieel om surfers om te zetten in buyers.

“Klarna heeft de kritieke punten uit het checkout-proces weten te halen. Tijdens het testen bleek de mobiele conversie al aanzienlijk hoger te liggen, dankzij Klarna’s slimme technologie,” aldus Patrick M. Byrne, CEO van Overstock.com. “We kijken dan ook uit naar deze samenwerking.”

Vanaf vandaag is het voor Amerikanen mogelijk op Overstock.com te betalen met de Klarna Checkout. Ook Amerikaanse gastgebruikers hoeven uitsluitend info als een e-mailadres en afleveradres in te vullen, waarbij het creditcardnummer of aanvullende registratie-informatie niet meer nodig hoeft te zijn. Na één keer gebruiken kunnen shoppers voortaan met één ‘tap’ hun aankopen afrekenen met Klarna. Zodra de gegevens zijn goedgekeurd heeft de consument twee weken de tijd, gerekend vanaf de verzenddatum van het product, om te betalen. Dit geeft voldoende tijd om het product eerst te ontvangen voordat men hoeft te betalen. Byrne geeft aan dat dit zowel de customer experience verbetert als de loyaliteit van de klant vergroot.

Klarna is de enige betaaloplossing ter wereld die bij mobile shopping net zulke hoge conversie weet te realiseren als bij desktop shopping. Klarna neemt webshops zowel het frauderisico als het terugbetalingstraject bij retourzendingen uit handen. Het unieke geïntegreerde betaalmodel van Klarna zorgt voor een gestroomlijnd checkout-proces op desktop en mobiele platformen met een dynamische, real-time betaaloplossing.

• Facts op basis van de duizenden webshops die Klarna aanbieden:
  • 98% van de webshops heeft minstens evenveel of meer conversie sinds zij Klarna aanbieden.
  • Meer dan 67% van de webshops ziet hun conversie toenemen met 10 tot 50% als zij overstappen naar Klarna.
  • Klarna optimaliseert de checkout doorlopend, waardoor conversie steeds verder toeneemt.
  • Klarna’s 20 grootste webshops in 2014 hebben hun conversie gedurende 2015 met 5,5% zien toenemen.
  • De Klarna Checkout zorgt voor evenveel conversie op mobiele- als op desktop-apparaten.
  • Volgens 48% van de webshops ligt de gemiddelde bestelwaarde significant hoger dankzij Klarna.

Neem voor meer info contact op met

Klarna
Philipp Pudelko
presse@klarna.com

Overstock
Kirstie Burden
pr@overstock.com

About Klarna
Klarna is one of Europe’s fastest growing companies, and offers safe and easy-to-use payment solutions to e-stores in Europe and North America. At the core of Klarna’s services is the concept of after-delivery payment, which lets buyers receive ordered goods before any payment is due. At the same time, Klarna assumes the credit and fraud risk for e-retailers so that sellers can rest assured that they will always receive their money. Klarna Group has more than 1,200 employees and is active on 18 markets. It works with more than 50,000 merchants.

About Overstock.com
Overstock.com, Inc. (NASDAQ:OSTK) is an online retailer based in Salt Lake City, Utah that sells a broad range of products at low prices, including furniture, rugs, bedding, electronics, clothing, and jewelry. Worldstock.com is dedicated to selling artisan-crafted products from around the world whereas Main Street Revolution supports small businesses across the U.S. by providing them a national customer base. Overstock.com has additional community-focused initiatives such as a Farmers Market and pet adoptions. Forbes ranked Overstock.com in its list of the Top 100 Most Trustworthy Companies in 2014. Overstock.com sells internationally under the name O.co. Overstock.com (http://www.overstock.com and http://www.o.co) regularly posts information about the company and other related matters under Investor Relations on its website.

Onderwerpen

• Innovaties, uitvindingen