​Samenwerking online betaalgiganten MultiSafepay & Klarna

Internationalisering webshops en consumenten eisen meer betaalgemak

Duizenden webshops in heel Europa kunnen via MultiSafepay nu eenvoudig de achteraf betaaloplossing van Klarna aan hun betaalmogelijkheden toevoegen. Deze samenwerking tussen de Europese smart payment serviceprovider en Klarna’s eerst-zien-dan-betalen-oplossing is voor veel webshops en consumenten dè oplossing voor de internationale online betaaluitdagingen van dit moment.

Sneller en veiliger

MultiSafepay maakt het voor nationale en internationale ondernemers steeds makkelijker om meerdere wereldwijde betaalmethoden te accepteren, door alles aan te bieden binnen één platform. Klarna zorgt voor eenvoud en minder risico tijdens het (internationaal) betalen van online bestellingen: de webshop krijgt direct betaald en de consument betaalt pas als de bestelling is bezorgd. Deze samenwerking helpt webshops en -shoppers bij de groeiende behoefte aan meer veiligheid, eenvoud en snelheid tijdens online shopping.

Vergeten markten binnen handbereik

Jasper Scheffer, Partner Manager bij Klarna: “In ieder land gelden andere regels en gewoonten, waardoor in andere landen bijvoorbeeld de levertijd veel langer is dan in Nederland. Volgens NOS werd mede daardoor vorig jaar 42% van de online aankopen in een ander land gedaan. Dat heeft alles te maken met de snelheid, eenvoud en veiligheid van online winkelen. Mensen moeten de geboden betaaloplossingen willen en kunnen gebruiken. Daarbij kopen ze sneller wanneer ze pas betalen na ontvangst van de bestelling. Door deze samenwerking maken we het (internationale) webshops gemakkelijker conversie te vergroten door de betaalbehoefte van de consument tegemoet te komen en nemen we de webshops tegelijkertijd de potentiële krediet- en frauderisico’s uit handen.” De samenwerking sluit goed aan op zowel de intercontinentale groeistrategie van Klarna als op de internationale uitbreidingsambities van MultiSafepay.

Onderwerpen

• Innovaties, uitvindingen

Over MultiSafepay

Met het hoofdkantoor in Amsterdam en een internationaal kantoor in Spanje is MultiSafepay al meer dan 15 jaar de betrouwbare partner in smart online en mobile payment services. Binnen Europa vertrouwen duizenden webshops op de veilige betaaldiensten en lokale service, gericht op innovatie, het leveren van gemak en het verhogen van de omzet. www.multisafepay.com