Juryleden Sony World Photography Awards 2018 bekend

• Er is nu een selectie inzendingen voor de categorie: Open van de Awards beschikbaar via worldphoto.org/press
  • Juryleden bieden advies aan inzenders
  • Deelname is gratis en verloopt via www.worldphoto.org/swpa

De juryleden van de 2018 Sony World Photography Awards zijn vandaag bekendgemaakt door de World Photography Organisation. Om deze gelegenheid te vieren is een selectie inzendingen voor de Open categorie vrijgegeven. Ook heeft de nieuwe jury een aantal tips voor de deelnemers.

De jury's bestaan uit de volgende experts uit de fotografie-industrie:

• Jury categorie Professional: Voorzitter: Mike Trow, beeldredacteur van British Vogue, VK / Sue Davies OBE, oprichter van The Photographers’ Gallery, VK / Philip Tinari, directeur van het Ullens Center for Contemporary Art (UCCA), China / Dewi Lewis, uitgever bij Dewi Lewis Publishing / Gareth Harris, Chief Contributing Editor bij The Art Newspaper, VK
  • Categorieën Open, Youth en National Awards: Voorzitter: Zelda Cheatle, curator
  • Student Focus: Reiner Opoku, internationaal kunstagent en medeoprichter van Parley for the Oceans
  • Ga voor de volledige biografieën van elk jurylid naar:www.worldphoto.org/sony-world-photography-awards/2018-Judges
  • Deelnemers maken naast een geldprijs en

fotoapparatuur

van Sony, kans op wereldwijde erkenning en deelname voor diverse beurzen.
  • De Sony World Photography Awards zijn alweer aan hun 11e editie toe. Ze vieren elk jaar de beste hedendaagse fotografie uit de laatste 12 jaar. Deelname is in alle categorieën – Professional, Open, Youth, Student Focus en National Awards – gratis via www.worldphoto.org/swpa.

Winnaars en genomineerden kunnen rekenen op wereldwijde erkenning en publiciteit. Bovendien ontvangen ze geldprijzen, de meest recente digitale fotografieapparatuur van Sony en een plekje op wereldwijde tentoonstellingen.

Nieuw voor deze editie is dat prijswinnaars ook een beurs van Sony kunnen winnen om nieuwe fotografieprojecten mee te financieren. Binnen de categorie Professional worden meerdere beurzen van $ 7.000 (USD) toegekend, en voor genomineerde Student Focus-fotografen wordt $ 3.000 (USD) beschikbaar gesteld voor een nieuw fotografieproject in opdracht van Sony en de World Photography Organisation.

De jury van 2018 heeft het volgende advies voor potentiële deelnemers:

“Kies je verhalen zorgvuldig en ga na hoe ze aansluiten bij waar jij in gelooft. Doe onderzoek naar het verhaal en naar wat anderen hebben gedaan. Ga dán pas fotograferen. Wees uiterst streng bij de bewerking en de kwaliteitscontrole en zorg dat je je beelden consistent presenteert. Vraag ook altijd anderen om hun mening: zij zien de dingen vaak anders dan jij en dat helpt je om objectief te bekijken of je foto’s het juiste idee overbrengen of niet." Mike Trow, Voorzitter Categorie Professional

“Stuur iets in waar je in gelooft en waarvan je denkt dat wij het ook zouden waarderen en erin zouden geloven.” Sue Davies OBE, Jurylid Categorie Professional

“Het belangrijkste voor mij is dat je als fotograaf je eigen stem ontwikkelt – dat je individuele eigenschappen en persoonlijkheid zichtbaar worden. Uiteindelijk betekent dit dat je een thema of onderwerp moet vinden waar je echt in gelooft en werkelijk om geeft.”

Dewi Lewis, Jurylid Categorie Professional

“Doe de stijl van iemand anders niet (al te zeer) na.” Gareth Harris, Jurylid Categorie Professional

Wees eerlijk. Denk aan de boodschap van je werk. Houdt het eenvoudig en werk vanuit je hart.” Zelda Cheatle, Voorzitter Categorieën Open, Youth & National Awards

Opkomende deadlines en aankondigingen

De uiterste inzendingsdata voor de 2018 Sony World Photography Awards zijn:

• 4 december 2017 – Student Focus
  • 4 januari 2018 – Open, Youth en National Awards
  • 11 januari 2018 – Professional

De shortlist voor alle categorieën van de Awards wordt op 27 februari 2018 bekendgemaakt. De winnaars in de categorieën Open en National Awards worden op 20 maart 2018 aangekondigd. De winnaars in de categorieën Photographer of the Year en Professional worden op 19 april 2018 bekendgemaakt.

2018 SONY WORLD PHOTOGRAPHY AWARDS WEDSTRIJDEN & CATEGORIEËN – zie de volledige categoriebeschrijvingen hier

Professional – Beoordeeld op een corpus aan werken.

Subcategorieën: Architectuur / Hedendaagse kwesties / Creatief / Lopende zaken & nieuws / Ontdekking / Landschap / Natuur & wilde dieren / Portret / Sport / Stilleven

Open – Beoordeeld op basis van een enkele foto.

Subcategorieën: Architectuur / Cultuur / Enhanced / Beweging / Landschap & natuur / Portret / Stilleven / Straatfotografie / Reizen / Wilde dieren.

Youth – Voor fotografen van 12-19 jaar, beoordeeld op een enkel beeld met het thema “Mijn leefomgeving”.

National Awards – Een beloning voor de beste foto die door een lokale fotograaf in meer dan 50 landen is genomen.

Onderwerpen

• Data, telecommunicatie, IT

Over Sony Corporation

Sony Corporation is een wereldwijde producent van audio-, video-, game-, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met zijn muziek-, beeld-, computerentertainment- en onlinetoepassingen is Sony een pionier op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 76 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2017. Meer informatie op de internationale Sony-website: www.sony.net