Høstens nyheter fra Marius by Porsgrund og Hadeland Glassverk

Høstens nyheter fra Marius by Porsgrund og Hadeland Glassverk

Siden 1885 har Porsgrunds Porselænsfabrik dekket bord. I 2018 ble Marius by Porsgrund lansert, og denne høsten kommer flere etterlengtede nyheter i serien, deriblant glassprodukter fra Hadeland Glassverk.

Fra før består Marius by Porsgrund-serien av komplett servise i grått og lyseblått, samt krus i grått, lyseblått og de mer tradisjonelle Marius-fargene, rødt og mørkeblått/rødt. Det finnes også to barneserviser i serien, i henholdsvis rosa og blått.

Marius mugger og blomstervaser
Som et supplement til det eksisterende serviset, lanseres nå mugger og blomstervaser i porselen. Muggene kommer i fargene grått og lyseblått, og vasene i grått og gult. Nyhetene vil komplettere et Marius-dekket bord, men fungerer også utmerket som frittstående produkter i interiøret.

Priser er 499 kr.

Marius Trend-krus
I tillegg lanseres Marius Trend-krus, fargeglade, retroinspirerte porselenskrus i ny, mindre form, og  i 4 tidsriktige fargekombinasjoner. Krusene er flotte gaveprodukter, og vil forhåpentligvis appellere til kaffe- og te-elskere i alle aldre og av begge kjønn. Krusene kommer i 2-pakninger (to krus i samme farge) eller kan kjøpes enkeltvis.

Priser er 129 kr per stk eller 249 kr for 2-pk.

Glass med MARIUS®-mønster fra Hadeland Glassverk
For første gang lanseres nå også glassprodukter med MARIUS®-mønster! Vinglass, vannglass og telyslykter i glass med MARIUS®-mønster, designet av Hadeland Glassverk, er også blant høstnyhetene i år. Produktene passer perfekt i kombinasjon med Marius by Porsgrund-servisene, men kan også brukes sammen med andre serviser, eller som frittstående produkter. Flotte på hytta og supre gaveprodukter.

Alle produktene kommer i 2-pakninger og koster 399 kr for vinglass, 349 kr for vannglass og 249 kr for telyslykter,

Ny skandinavisk designfavoritt
- Vi er veldig glade for at disse spennende nyhetene kommer på markedet. Nå håper vi at Marius by Porsgrund vil bli en ny skandinavisk designfavoritt, også utenfor Norges grenser! Vi har nylig lansert internasjonal nettbutikk, og ser til vår store glede at blant annet Marius faller i smak hos mange utenlandske kunder, sier Sofia Sandblom, markedssjef i Porsgrunds Porselænsfabrik.

MARIUS®-mønsteret, som ble designet av Unn Søiland i 1953, er kåret til et av de 100 beste norske design de siste 100 år. Det folkekjære mønsteret har blitt en del av norsk kulturarv, og serviseserien Marius by Porsgrund, som er utviklet i samarbeid med Marius of Norway AS, har blitt en bestselger for Porsgrunds Porselænsfabrik.

Visste du forresten at Marius-mønsteret er det mest strikkede i Norge, og og at mønsteret har mer enn 33 millioner hits på Google?

Fakta om Marius by Porsgrund og Hadeland Glassverk

• Marius by Porsgrund er av høy kvalitet, høybrent porselen, som er ildfast og tåler mikrobølgeovn, oppvaskmaskin og fryser.
  • Produktene leveres i flotte gaveesker
  • Nå lanseres vin- og vannglass samt vakre telyslykter fra Hadeland Glassverk
  • Marius by Porsgrund og Hadeland Glassverk er bl.a. tilgjengelig i nettbutikkene www.porsgrund.com, www.hadeland-glassverk.no og hos utvalgte Marius-forhandlere i løpet av september/oktober.

Velkommen til Oslo Design Fair 28.8-30.08

I år finner du oss på stand D02-45 hvor du kan se alle våre nye Marius-produkter sammen med Marius of Norway AS.

Se nyheter her: https://www.porsgrund.com/no/blogg/mariusnyheter/

Se hele serien her: https://hadeland.porsgrund.com/marius-by-kolleksjon/

For mer informasjon og bilder kontakt:

Markedssjef i Porsgrunds Porselænsfabrik AS Sofia Sandblom

sofia.sandblom@porsgrund.com