"Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede" -  er du klar til advent?

"Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede" - er du klar til advent?

Ventetiden frem til jul fylles med tente lys og  stemningen skapes når vi pynter våre hjem til jul. Vi teller ned til selveste julekvelden, når fire lys er tent er dagen endelig her og vi kan la julefreden synke inn.

"Så tenner vi et lys i kveld
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede"

Inger Hagerup

SIRKEL fra Hadeland Glassverk - NYHET!

Inspirert av de skandinaviske designtradisjonene og minimalistisk geometri. Sirkelen er en av verdens mest basale former og symboliserer også solen. Vintersolverv og midtvinterdagen var en viktig del av den førkristne, nordiske høytiden Jól. Med et enkelt formspråk er det plass til mange personlige variasjoner. Brettet i midten av adventsstaken kan brukes både med og uten lysholderen inni. I serien finnes også lysfat i to størrelser.

Design: Nora Olafsdatter Krogh for Hadeland Glassverk

Pris: 799,-

Kjøpes her.

KUBIST fra Porsgrunds Porselænsfabrik - NYHET!

Lysestake i glass og matt porselen. Staken leveres i løse deler slik at du selv kan sette sammen din personlige lysestake ved å træ på de ulike kubene i porselen og glass på lærsnoren som følger med.

Design: Karianne Elmholt Tønnessen for Porsgrunds Porselænsfabrik

Pris: 999,-

Kjøpes her.

Lag din egen adventsstake

Her har vi brukt 4 stk 0,4 l Norgesglass og fylt de med pynt og lys. Her kan du variere med de fargene du vil.

En rustikk og artig vri på adventsstaken synes vi!

Norgesglassene kjøper du her.

Her har vi satt 4 kubbelys på et porselensfat fra Porsgrunds Porselænsfabrik og dekorert kubbelysene med adventstall. Her kan du pynte med mose eller julekuler eller kanskje litt julegodis. Og kubbelysene velger du farge på selv!

Du trenger:

• 4 kubbelys i valgfri farge
  • Kongler (du kan også bruke mose, glitter, godteri eller grankvister)
  • Adventstall til kubbelys fra Hadeland Glassverk Christmas Collection
  • Rektangulært fat fra Porsgrunds Porselænsfabrik Fat kjøpes her.
  • Vi minner deg om: Husk å aldri forlate brennende lys.

Adventskalender

Ikke glem adventskalendere -Kjøp en adventskalender fylt med to smakfulle overraskelser hver dag. Du kan ta begge selv, eller dele med en du er glad i.

De 24 lukene er fylt med følgende deilige smaker:

• Hvit sjokolade dekket med bringebærpulver og fylt med flytende lakris
    • Sjokoladeovertrukket lakris dekket med lakrispulver
    • Hvit sjokolade dekket med lakrispulver og fylt med flytende lakris
    • Melkesjokolade fylt med lakriskrem og dekket med lakrispulver
    • Sjokoladetrukket lakris dekket med pasjonsfruktpulver

Adventskalenderen koster 399,- og selges i et begrenset opplag her