Samlefigurer av Mummifamilien og deres beste venner i frostet glass!

Hello Moomin fans - Nå lanseres Mummifigurer i frostet glass fra Hadeland Glassverk

MUMMIFIGURER I FROSTET GLASS

Pynt med Snusmumrikken, lille My og Mummitrollene! Hadeland Glassverk lanserer Mummi glassfigurer i frostet glass med de 6 gode vennene fra Mummidalen. Morsomme gaver til ulike personligheter som er populære å samle på.

Kjempesøte pyntegjenstander til både barneværelset og kontorpulten.

Figurene er designet og utviklet av Hadeland Glassverk, i samarbeid med Moomin International.

MUMMIFIGURER I FROSTET GLASS

Mummitrollet

Kjenner du Mummitrollet? Han er en trivelig fyr som blir dypt interessert i alt han ser og observerer. Verden er full av spennende opplevelser, og Mummitrollet er særlig opptatt av havet og stranden, der han elsker å samle små steiner og skjell. Mummitrollet vil gjerne ut på eventyr, og aller helst vil han redde noen!

Snorkfrøken

Snorkfrøken er Mummitrollets venninne og lekekamerat. De to er veldig glade i hverandre og elsker å tilbringe tid sammen. Snorkfrøken er søt og feminin, glad og energisk, men kan lett ombestemme seg og bli litt fornærmet.

Mummipappa

Dette er Mummipappa. Han er gutteaktig og eventyrlysten, men også stolt over å være familiens overhode. Han filosoferer mye over livets underfundigheter, og er opptatt av å være involvert når noe overraskende skjer i Mummidalen. Mummipappa anser seg selv for å være en meget kunnskapsrik person, ja, en ekspert innenfor en rekke områder.

Snusmumrikken

Snusmumrikken er en filosofisk eventyrer og Mummitrollets beste venn. Han er en fri sjel, som liker å fiske og å spille munnspill. Alt Snusmumrikken trenger har han med seg i ryggsekken sin, og han mener at det å ha for mange ting kompliserer livet unødig.

Lille My

Lille My bor sammen med Mummifamilien i Mummihuset. Hun er modig og uredd, og elsker å være med på alle Mummifamiliens opplevelser og eventyr. Lille My er rampete og kan være ufølsom, men hun er alltid sine venners venn.

Mummimamma

Mummimamma er ikke en hvilken som helst mamma. Hun er den som resten av familien virkelig ikke kunne klart seg uten, selv om de aldri sier det. Hvor hun går bærer hun med seg sin sorte veske. Mummimamma er alltid varm og gjestfri, samtidig som hun er rolig og fattet, og hun oppdrar og viser omsorg på en diskret, umerkelig måte.

Tove Janssons univers

Tove Jansson, (1914-2001) er Finlands mest kjente forfatter, og historien om Mummitrollet har blitt oversatt til 50 ulike språk. Bøkene utkom fra 1945 til 1970. Hun debuterte som tegneserieskaper i 1947. Tove Jansson klarte kunsten å skrive både til voksne og barn.

Hovedverket i forfatterskapet er de ni prosabøkene og fire bildebøkene om Mummitrollet og de andre figurene i Mummidalen. Alle figurene har en tydelig personlighet som er det er lett å bli glad i. Tove og hennes univers er elsket over hele verden.

Figurene koster 399 kr per stykk og selges i fin gaveeske.

De er å finne på www.hadeland.com og utvalgte forhandlere i løpet av oktober.

Markedssjef Sofia Sandblom: e-post: sofia.sandblom@porsgrund.com

Tlf: 40858542