Pressemelding -

Ledende leverandør av sikre kommunikasjonsløsninger utfordrer Europa med nytt oppkjøp

Nordiske AddSecure kjøper det britiske teknikk- og sikkerhetsselskapet Chiron Security Communications, som har tilgang til et stort antall alarmselskaper i og utenfor Europa. AddSecure tar dermed et stort steg videre på reisen mot å bli Europas ledende aktør innenfor sikre kommunikasjonsløsninger for alarm- og IoT-systemer (Internet of Things).

AddSecure kunngjorde i dag, på den internasjonale sikkerhetsmessen IFSEC i London, at de kjøper det britiske selskapet Chiron Security Communications. Chiron har designet og utviklet kommunikasjonssystemer for sikkerhetsindustrien i 27 år. Med dette oppkjøpet får AddSecure en bredere produktportefølje og kan dermed tilby et større spekter av løsninger til sine kunder. Samtidig tar selskapet et stort steg videre mot målet om å bli den ledende leverandøren av denne type løsninger i Europa.

- Med oppkjøpet av Chiron Security Communications får vi et unikt og bredt tilbud til kundene våre samtidig som vi etablerer AddSecure som et globalt selskap, sier Stefan Albertsson, administrerende direktør i AddSecure.

Chiron er et privateid sikkerhetsselskap som gjennom 27 år har utviklet IP-alarmsystemer (AoIP). Selskapet har i løpet av de siste årene tatt en lederposisjon i mange europeiske markeder og Chirons AoIP-system benyttes i dag av over 200 alarmsentraler i 46 land.

- Vi er både stolte og glade over at AddSecure ser et stort potensial i vårt selskap, sier Ian Tredinnick, administrerende direktør i Chiron. Jeg er helt sikker på at AddSecure, med sitt kundefokus, er det rette selskapet til å ta våre løsninger videre til neste nivå.

Sammenslåingen støttes av begge selskapenes ledergrupper, som ser betydelige synergieffekter i markedet. Ikke minst vil sammenslåingen føre til at Chirons og AddSecures kunder vil få tilgang til nye interaktive løsninger. Disse vil bli lansert i markedet i løpet av kort tid.

• Data, telekom, IT

• chiron security communications
  • secure communications
  • addsecure

AddSecure er en ledende aktør innen sikker kritisk kommunikasjon. Vi leverer sikre kommunikasjonsløsninger innenfor overvåkede alarmer og kritisk IoT-kommunikasjon til over 40 000 kunder og samarbeidspartnere rundt om i Europa. Våre løsninger bidrar til å redde liv, beskytte eiendom og sikre viktige samfunnsfunksjoner. De er fleksible å bruke, enkle å installere og bidrar til å øke våre kunders konkurranseevne. Selskapet, som startet på begynnelsen av 70-tallet, har lang erfaring innen sikkerhetsbransjen og en tradisjon for å tilpasse seg markedsbehov. Dette gjør at vi kan tilby våre kunder de beste løsningene for morgendagens sikkerhetsutfordringer.
Selskapet har regionale kontorer og et nettverk av distributører over hele Europa, og sysselsetter rundt 160 ansatte. AddSecure er en del av
AddSecure Group, eid av Abry Partners. Andre selskaper i AddSecure-konsernet er Chiron, en ledende leverandør av avanserte alarmer over IP (AoIP) og Smart Grid Networks, en leverandør av smarte løsninger for nettverksautomatisering og digital kommunikasjon innen energisektoren. Ytterligere informasjon finnes på www.addsecure.no

Pressekontakt Director Corporate Communications