Pressemelding -

Telit og AddSecure i partnerskap om smarte byer, smarte nett, alarmsikkerhet og mer

• AddSecure er en raskt voksende leverandør av kritisk kommunikasjon og IoT-løsninger for alarm- og sikkerhetsbransjen, energisektoren, kommuner og andre bransjer.
  • Partnerskapet omfatter Telit-produkter for 2G, 3G, LTE Cat 1 og LTE Cat M1.

Telit, en global aktør innen Internet of Things (IoT), kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med AddSecure Group, som tilbyr kunder over hele Europa IoT-løsninger for smarte byer, smarte nett, alarmsikkerhet og andre sikkerhetskritiske applikasjoner.

Partnerskapet er det siste eksempelet på Telits raskt voksende relasjoner med bransje, nettverk, teknologi- og integrasjonspartnere over hele Europa og resten av verden. Partnerskapet innebærer at AddSecure kommer til å bruke en rekke Telit-produkter i eksisterende og fremtidige prosjekter. Dette omfatter Telit-moduler som støtter de siste LTE / LPWA-teknologiene (4G), i tillegg til 2G og 3G, noe som gir AddSecure og deres kunder maksimal fleksibilitet til å velge den teknologien og tjenesteleverandøren som passer best til deres unike krav.

- AddSecure vokser raskt, både organisk og gjennom oppkjøp, som en ledende leverandør av sikker kritisk kommunikasjon i Europa, sier Stefan Albertson, CEO i AddSecure. Vårt partnerskap med Telit sikrer at vi har tilgang til bransjens bredeste og dypeste portefølje av IoT-produkter, noe som kommer til å være nøkkelen til å øke vår markedsandel på lang sikt.

– Vårt strategiske partnerskap med AddSecure er det nyeste eksemplet på hvordan Telit er en relevant partner for selskap over hele verden som ønsker å tilby sine kunder pålitelige, høyt presterende IoT-løsninger, sier Carlos Perez, Telit Sales President. AddSecure kommer til å forbedre vårt partner- økosystem gjennom å gi selskap, kommuner og andre sluttbrukere enda flere alternativ for forretnings- og samfunnskritiske IoT-løsninger.

For mer informasjon, kontakt:

Leslie Hart, Telit, +1 919-415-1510 Leslie.Hart@Telit.com

Gaby Lechin og Valerie Christopherson
GRC for Telit,
+1 949 608 0276 telit@globalresultspr.com

Kristina Grandin, Corporate Marketing Manager, AddSecure
Mobil: +46 70 689 52 08, email: kristina.grandin@addsecure.se

• Data, telekom, IT

• sikker kritisk kommunikasjon
  • secure communications
  • partnerskap

AddSecure er en ledende aktør innen sikker kritisk kommunikasjon. Vi leverer sikre kommunikasjonsløsninger innenfor overvåkede alarmer og kritisk IoT-kommunikasjon til over 40 000 kunder og samarbeidspartnere rundt om i Europa. Våre løsninger bidrar til å redde liv, beskytte eiendom og sikre viktige samfunnsfunksjoner. De er fleksible å bruke, enkle å installere og bidrar til å øke våre kunders konkurranseevne. Selskapet, som startet på begynnelsen av 70-tallet, har lang erfaring innen sikkerhetsbransjen og en tradisjon for å tilpasse seg markedsbehov. Dette gjør at vi kan tilby våre kunder de beste løsningene for morgendagens sikkerhetsutfordringer.
Selskapet har regionale kontorer og et nettverk av distributører over hele Europa, og sysselsetter rundt 175 ansatte.
AddSecure er en del av
AddSecure Group, eid av Abry Partners. Andre selskaper i AddSecure-konsernet er Chiron, en ledende leverandør av avanserte alarmer over IP (AoIP),Contal Security, en ledene svensk leverandør av løsninger for digital inn- og utalarmering, alarmoverføring og integrerte sikkerhetssystemer og Smart Grid Networks, en leverandør av smarte løsninger for nettverksautomatisering og digital kommunikasjon innen energisektoren.
Ytterligere informasjon finnes på www.addsecure.no

Pressekontakt Director Corporate Communications